Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 15.07.2018
Okunma Sayısı : 1657
Yorum Sayısı : 0

ÜÇ TÜRLÜ AZAP VARDIR;

1-VİCDAN AZABI;(ruhumuzun nefsimize yaşarken uyguladığı azap)

Kötü bir şey yapacağımız zaman ruhumuz fizik vücudumuzda bulunmaz ve bizi terk eder. O kötü fiili işledikten sonra tekrar vücudumuza girer ve nefsimize azap eder. Biz buna şu an vicdan azabı diyoruz. Bu azapsa kötü fiillerimiz yüzünden Allah’ın bize yaşarken tattırmış olduğu üçüncü azap olan bir manevi vicdan azabıdır. 

 

2-KABİR AZABI (Manevi bir azap)

Kabirde bize kiramen kâtibin meleklerinin hayatımızın her anında çekmiş oldukları hayat filmimiz gösterilir. Hayat filmimizde ki, yapmış olduğumuz kötü işlerden dolayı manevi bir azap görürüz. İşlemiş olduğumuz iyi fiillerimizden dolayı da manevi bir zevk duyarız. Maddi bir azap görmemiz mümkün değildir. Çünkü fizik vücudumuz tüm duyularını kaybettiği için bir şey hissetmesi mümkün değildir. Rivayetlere göre (en doğrusunu Allah bilir) 40 gün nefsimiz kabirde kalır ve 40 günden sonra kıyamete kadar yaşayacağı berzah lemine götürülür. Allah kabir azabından şöyle bahsetmektedir;

6 / EN'AM - 98

Ve huvellezî enşeekum min nefsin vâhıdetin fe mustekarrun ve mustevda’(mustevdaun), kad fassalnal âyâti li kavmin yefkahûn(yefkahûne).

Sizi bir tek nefsten (Âdem (A.S)'dan) yaratan ve böylece (sizin için) kararlı bir kalma yeri (fizik vücudumuz için yeryüzü: dünya), bir de emanet kalma yeri (nefsimiz için cennet ve cehenneme gitmeden önce geçici olarak beklenilen yer; berzah âlemi) dizayn eden O'dur. Fıkıh eden bir toplum için, âyetleri ayrı ayrı detayları ile açıkladık.

32 / SECDE - 21

Ve le nuzîkannehum minel azâbil ednâ dûnel azâbil ekberi leallehum yerciûn(yerciûne).

Ve Biz, mutlaka büyük azaptan önce, daha yakın olan azaptan onlara elbette tattıracağız. Umulur ki, böylece onlar (Allah'a ulaşmayı dileyerek, Allah'a) dönerler.

9 / TEVBE - 101

Ve mimmen havlekum minel a’râbi munâfikûn(munâfikûne), ve min ehlil medîneti meredû alen nifâkı lâ ta’lemuhum, nahnu na’lemuhum, se nuazzibuhum merreteyni summe yureddûne ilâ azâbin azîm(azîmin).

Ve sizin etrafınızda olan bedevî Araplar'dan, münafık olanlar ve şehir halkından nifak üzerinde olmaya alışmış olanlar var. Onları, sen bilmezsin. Onları, Biz biliriz. Onları, iki kere azaplandıracağız sonra (onlar), azîm (büyük) azaba döndürülecekler.

 

3-KIYAMETTEN SONRAKİ CEHENNEM AZABI,

39 / ZUMER - 54

Ve enîbû ilâ rabbikum ve eslimû lehu min kabli en ye’tiyekumul azâbu summe lâ tunsarûn(tunsarûne).

Ve Rabbinize (Allah'a) yönelin (ruhunuzu Allah'a ulaştırmayı dileyin)! Ve size azap gelmeden önce O'na (Allah'a) teslim olun (ruhunuzu, vechinizi, nefsinizi, iradenizi Allah'a teslim edin). (Yoksa) sonra yardım olunmazsınız.

     ALLAHÜTEALA yakın bir azap ve iki kere azap olarak belirttiği birinci azap kabir azabı olup manevi bir azaptır. Esas büyük azap ise kıyametten ve hesap görüldükten sonra yaşanacak olan cehennem azabıdır. Bu konuda da insanlara bu güne kadar ayetlerin haricinde bir sürü masallar anlatılmıştır.

 

( Üç Türlü Azap Vardır; başlıklı yazı mihrimah tarafından 15.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.