Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 10.07.2018
Okunma Sayısı : 2257
Yorum Sayısı : 0

ŞEYTANA KUL OLMAKTAN KURTULUP ALLAH’A KUL OLMAK, ALLAH’A ULAŞMAYI DİLEMEKLE GERÇEKLEŞİR.

22/HACC-24: Ve hudû ilet tayyibî minel kavli ve hudû ilâ sırâtıl hamîd(hamîdi).
(Onlar), sözün güzeline (Allahû Tealâ'ya ulaşmayı dilemeye) yöneltildiler ve Sıratı Hamîd'e (İslâm'ın 7 safhasından birincisinin yoluna) hidayet olundular (ulaştırıldılar). 

33/AHZÂB-21: Lekad kâne lekum fî resûlillâhi usvetun hasenetun limen kâne yercûllâhe vel yevmel âhıre ve zekerallâhe kesîrâ(kesîren).                                                  Andolsun ki, sizin için ve Allah'a ve ahiret gününe (Allah'a ulaşma gününe) ulaşmayı dileyen ve Allah'ı çok zikredenler için, Allah'ın Resûl'ünde güzel bir örnek vardır.

          Allahütealâ, Zümer Suresinin 17. ve 18. âyet-i kerimelerinde buyuruyor ki: 

39/ZÜMER-17: Vellezînectenebût tâgûte en ya’budûhâ ve enâbû ilâllâhi lehumul buşrâ, fe beşşir ıbâd(ıbâdi). 
Ve onlar ki; taguta (insan ve cin şeytanlara) kul olmaktan içtinap ettiler (kaçındılar, kendilerini kurtardılar). Çünkü Allah'a yöneldiler (Allah'a ulaşmayı dilediler). Onlara müjdeler vardır. Öyleyse kullarımı müjdele!

39/ZÜMER-18: Ellezîne yestemiûnel kavle fe yettebiûne ahseneh(ahsenehu), ulâikellezîne hedâhumullâhu ve ulâike hum ulûl elbâb(elbâbi). 
Onlar, sözü işitirler, böylece onun ahsen olanına tâbî olurlar. İşte onlar, Allah'ın hidayete erdirdikleridir. Ve işte onlar; onlar ulûl'elbabtır (daimî zikrin sahipleri).

          Sözün en güzeline tâbî olmak insanları hidayete erdirir, ruhlarının Allah'a ulaşmasını sağlar. Allahütealâ Zumer-18' de sahâbe için "Onlar sözü dinlerler, sözün en güzeline tâbî olurlar yani Allah'a ulaşmayı dilerler ve sonra da Allah'a ulaşırlar." diyor. Öyleyse sözün en güzeli Allah'a ulaşmayı dilemektir. Bu, şeytana kul olmaktan kurtulup, Allah'a kul olmayı ifade eder. Ayrıca, en üstün kulluk (Resûl ve Nebîler hariç) iradenin teslimi olduğu cihetle sözün en güzeli irade teslimi olarak da değerlendirilebilir. Ve Allahütealâ "kullarımı müjdele" demektedir. Sahâbeye sözün en güzeline uymaları emrediliyor. Onlar da buna uyuyorlar, Allah'a ulaşmayı diliyorlar. En güzel, çünkü kişiyi cehennemden cennete alan tek çözüm, tek çare, tek yol Allah'a ulaşmayı dilemektir. Ayrıca hepsi irade teslimini gerçekleştirdikleri için ikinci açıdan da sözün en güzeline tâbî olmuşlardır.

Allah razı olsun.

Burhan AKSU

( Şeytana Kul Olmaktan Kurtulup Allah’a Kul Olmak, Allah’a Ulaşmayı Dilemekle Gerç başlıklı yazı mihrimah tarafından 10.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.