Yok  be  yahu...  Benim  bütün  hayatım  boyunca  tanıdığım  iki  Halime  oldu.  Bunlardan  birisi  Batman'da ( Batman Lisesinde )   görev  yaparken  tanıdığım  Halime  adlı  sorunlu  bir  öğrencimdi.  Sık  sık  derste  ''  Ben  bayılıyorum''  Der  ve  gerçekten de  bayılırdı.  Ayıltıncaya  kadar  akla  karayı  seçerdik  öğretmenler  olarak.  Şimdi  ne yapıyor,  o  hastalığı  devam  ediyor mu  bilemiyorum.

İkinci  Halime  ise  İstanbul'a  döndüğümde  ev  sahibim  olan  Ahmet  Abinin  kızıydı.  Ben  tanıdığımda  kürdan  gibi  zayıf  bir  lise  öğrencisiydi.  Şimdi oldukça  zarif  bir  hanımefendi.  Avukatlık  yapıyor...

Yani  efendim  benim  eski  ya  da  yeni  herhangi  bir  aşkım  yok  Halime  adında..

Eee  kim  o  zaman  bu  Halime?

Halime  şu  an  itibariyle  73 yaşında  bir  kadın.  Yaşadığı  yer  Gaziantep. 

 Henüz  14  Yaşındayken  Abdurrahman  adlı  bir  vatandaşla  evlenmiş.  Çocuk  gelin  olmuş  anlayacağınız.  Ancak  her  zaman  boynu  bükük, gözleri  yaşlı,  koca  dayağından  ve  zulmünden  inim  inim  inleyen  olarak  resmedilen  çocuk  gelinlerin  aksine  Halime,  kocası  Abdurrahman  tarafından  el  üstünde  tutulmuş. Abdurrahman  Halime'ye  bir  kez  olsun sesini bile  yükseltmemiş.  Halime  de  ona  karşı  sevgi  ve  saygıda  kusur  etmemiş.  

Halime  ve  Abdurrahman  Kocaaslan  çiftinin  altı evladı  olmuş.  Evlatları  büyütmüşler,  evlendirmişler  ve  artık  yaşlanmışlar. 

Sonunda  emr-i  Hak  vaki  olmuş  ve Abdurrahman  Kocaaslan  Hakkın  rahmetine  kavuşmuş.   

Cenaze  defnedildikten  sonra  Abdurrahman  Beyin  kişisel  eşyaları  arasındaki  bir  ceketin  iç  cebinde  bir  kağıt  bulmuş  gelini.  Kağıtta  yazılanları  okuduğunda  bunun  Abdurrahman  Bey  tarafından  kaynanası  Halime  Hanıma  yazılmış  bir  şiir  olduğunu  görmüş.  Heyecanla  şiiri  Kayınvalidesine  okumuş.

Halime  Hanım  şiiri  gözyaşları  içinde  dinlemiş.  Ama  dinlemek  yeterli  olmamış.  Kendisi  de  okumak  istemiş.  Lakin  okur  yazarlığı  yokmuş.

Anlayacağınız  Halime  Kocaaslan  72  yaşında  bir  kadın  olarak  sırf  kocasının  kendisi  için  yazdığı  şiiri  kendi  gözleriyle  okumak amacıyla  Gaziantep-Şehitkamil  Halk Eğitim  Merkezindeki  okuma  yazma  kurslarına  katılmış  ve  kırk gün  süren  bir  kurs  döneminden  sonra  okuma  yazma  öğrenerek  kocası  Abdurrahman'ın  kendisine  yazdığı  şiiri  okumuş.

Peki  şiirde  ne  yazıyormuş?

İşte  o  şiir :

İstemem, sensiz olmasın hayat
Sevgim sana o kadar büyük ki Halime'm
İster güldür beni ister ağlat
Seni sevdiğime pişman değilim
Hayata adımı senle attım
Seninle uyudum seninle kalktım
Sevgiyi mutluluğu seninle tattım
Seni sevdiğime pişman değilim
Senden önce yaradan alsın canımı
Göstermesin bana senin acını
Allah kör etsin bu gözlerimi
Seni sevdiğime pişman değilim
Senden önce ölürsem eğer
Ölüler diriden bir dua bekler
Haftalar aylar geçse de seneler
Sadece bayramda mezarıma gel yeter
Dünyaya değişmem saçının telini
Başkası dolduramaz senin yerini
Tutmak istesem de tutamam elini
Kapatıyorum artık gönül defterini."

ABDURRAHMAN KOCAASLAN

Velhasılıkelam  aşk  öldü  diyoruz  ya  bazen,  yaşatanlar  da var  demek  ki. 


RESİMLER

1- Halime  Kocaaslan ve  torunu  okuma  yazma  çalışması  yaparken. 
2- Halime  Kocaaslan  için  yazılan  şiir. 

( Sevgim Sana O Kadar Büyük Ki Halime'm başlıklı yazı Sami Biber tarafından 3.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.