VIII

“Nasıl ki kadın, yabancı bir erkeği kendisine yakınlaştırır, nesli çoğaltarak iki aileyi sıhriyet yoluyla birbirine bağlar. Erkeğinin arkasında bir koruyucu, bir moral verici, bir teselli edici bir melek olarak bulunurlar.”

 

     “Siz bunu yapabildiniz mi? Eminim ki yapamadınız. Çünkü O inanç ve o şuurla yetiştirilmediniz. Hayatı, hayatın gerekliliklerini ve gerçeklerini bilmiyorsunuz. Bilen ve yaşayan birileri ile de karşılaşmadınız.”

 

“Hele Türk kadınlarının okumadığı gibi siz de okumuyorsunuz. Araştırmıyorsunuz. Bilmeyen yaşayamaz, yaşamayan idrak edemez.”

 

“Erkek bu sevgi ve şefkat ortamının sağladığı güven ve güçle genellikle de başarılı olur. Yuvayı kuran her ne kadar erkek ise de, koruyan ve ayakta tutan da kadındır.      “

 

“Sevgi ve şefkatli böylesi bir kadının desteğinden mahrum erkekler daima yarım ve noksandır. Kadın olmadan, erkek huzur ve sükûn bulmaz. Erkeğin kadına ilgisinde asalet ve ilahi muhabbet vardır.”

 

“Allah’ın yüce nebisi bir hadisi şerifinde: “Kim evlenirse, dininin yarısını elde etmiştir” der. Nikâh, kadın-erkek arasında bir alı-veriş, değiş-tokuş değil, ibadet özelliği olan bir antlaşmadır.”

 

“İslam’ın kadına bakışı çok yücedir. Kadının onurunda Allah’ın hakkı vardır. Kadının hürmetini, mahremliğini ve saygınlığını çiğnemek hiçbir kimseye yaraşmaz.”

 

“Bir kimse bir kadının haysiyetine, namusuna saldırsa hadde tabi olmalıdır.”

 

“Ne kocasının rızası, ne de kadının hoşnutluğu zaninin had cezasını kaldıramaz. Onun namusu üzerinde Allah’ın hakkı vardır. Namus mal gibi değildir. Bir kimse mal çalsa, malı çalınan affetse cezası kalkar. Kadının namusu böyle değildir.”

 

“Senin bey de bu sıcaklığı ve bu huzuru hazır olarak zahmetsiz ve meşakkatsiz olarak aradı ve bulamadı. Bulamazdı. Kendi feragat ve emeği asla olmadı.”

 

“En çorak tarlalar bile sürülerek zamanla, nasıl yemyeşil bir vahaya dönüşürse kendini ve sizi ve kendini eğitebilirdi. Ama o kendini evden uzaklaştırdı. Bir bakıma evden, senden, çocuklarından ve kendi sorumluluklarından kaçtı.”

 

“Sevgililerin sevgilisi der ki “ Bir kadın dört şey için nikâh edilir. Zenginliği, soyu-sopu, güzelliği,  dini ve ahlakı için.“

 

“Bildiğim kadarıyla o, evliliği batıya kaçışa vasıta olarak gördü. Sürünmesi ve perişan olması mukadderdi de sizleri de birlikte perişan etmesi ise ne acıdır.”

 

“Bu mektubumda kendinizi anlayabilmeniz için kadın cephesini yazdım. Kendini bilen Rabbini bilir. Rabbini bilirsen ne yapacağını daha iyi bilirsin.”

 

     “Bir horoz bir yem bulsa tavukları çağırır ve onlara ikram eder. Bu onun izzetindendir. Tavuklar ise kendileri aç da olsalar bu yemi yavrularına verirler. Bu da onların şefkatindendir.”

 

“Şimdiki erkekler kadınların geçimini üstlenmiyorlar çünkü izzetlerini yitirdiler. Kadınlar ellerindekileri yavrularına veriyorlar yani şefkatlerini sürdürüyorlar. Bu sebeple dine ve inanca daha yatkındırlar.”

 

“İslam’a zarar vermek isteyenler önce kadını bozmayı, onun his ve hevesleri ile oynadılar. Aileyi koruyan ve ayakta tutan inançlı kadın bozulmadan aile yıkılmayacağını biliyorlardı.”

 

“Müslüman kadının kalesi ve sığınağı durumunda olan yuvasından dışarı çıkarılmış, koruma vasıtalarından yoksun bırakılarak rezil bir meta haline dönüştürülmüştür.”

 

“Şimdi o, beş paralık dünya çıkarları için alınıp satılan, istendiğinde atılan bir zevk oyuncağı ve reklâm arcıdır. Kadın, kötü niyetli, maddeci ve zevkçi, erkeklerin istismarları, hileleri ve sahtekârlıkları sonucu yuva huzurundan, evlat zevkinden, koca sevgisinden ve mutluluğundan edilmiştir.”

 

“Mutsuz kadın mutluluk aracı olarak görülebilir mi? Yaratılış gayesinden saptırılan ve mutsuz edilen kadın, her şeyden önce kendi mutluluğuna kıyanları mutsuz etmiş ve etmeye de devam etmektedir.”

 

“Gelip geçici ve acılar bırakıcı bir hayvani zevk uğruna kadına kıyılmıştır, dolayısı ile de bütün insanlığın mutluluğuna kıyılmıştır. Her şeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir, aslında göz ise maneviyatta kördür.”

 

Erdemli 270702


... devamı var...

( Mor Menekşe-8 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 27.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.