Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 10.08.2013
Okunma Sayısı : 1746
Yorum Sayısı : 1
 Bayramda ziyaretle beraber Sohbetin güzelliği ile doğru yolu gösterme, gönülleri Hakk'a uyarma için söylenen sözlerin güzelliği, söz ve düşünce ile başkalarının ufkunu açma aynı fikirlerde yolda buluşmak, kalben, fikren insanların Allah'a ulaşmasına engel sayılan engelleri bertaraf ederek yolları bulmak ve duygu ve düşünceleri, Hak'la buluşturmak kadar güzel bir şey yoktur. Bu heyecanı bayramı da nur nur yaşamak işte bu olsa gerek. Evet, aynı gönül his ruh, aynı duyguların coşkusu, aynı düşünce ikliminde buluşmak kucaklaşmak, aynı yön etrafında kenetlenmiş kimselerin birlik içinde Hakk'a yönelişlerinde elbette nur akacaktır gönüllere ve âleme. Aslında bu sohbetlerde en önemli gaye, imanın engin ufkuna ait düşüncelerin aynı yola gönül verenlerin istişare ederek insanlara sunmasıdır ulaştırılmasıdır. İnsanın, bu ilâhî armağanın muhteşem güzelliğini en güzel şekilde gönül dostları ile beraberce değerlendirebilmesi için ise, öncelikle kendisi ve dostlarının da ulvî gayeleri aynı olması yüce ve yüksek ideallerinin ardına hep beraberce düşmesi ve gerçekleşmesi için aynı çaba içinde olması gerekmektedir, tıpkı bayramlar gibi. Küçük hedefler meşgaleler yerine büyük maksatların peşinde koşulması gerekilmelidir. Bu yüksek hedeflerden biri olan yaşatma amacına gelince, o, Hakk’ın hoşnutluğunun elde edilebilmesi yolunda gerçekleştirilen ideallerin en ulvîsi ve en yükseğidir bunu bilincinde olanların hepsi aynı duygularla bayramı coşku içinde geçirmeleri zaten kaçınılmazdır. Zira gerçek hayat, bugünün ve yarının insanları düşünülerek planlanan ve onlar için yaşama gayesiyle düşünülen ve yaşatılması için uğraşılan hayat değil midir insanların mutluluğu için barış için.

( Bayramda Sohbetin Güzelliği başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.