Kullandığımız bazı kelimeler var hiç üstüne düşündünüzmü?
Önyargı, peşin hüküm, yargısız infaz bunların anlamını merak ettiniz mi?

Ön yargı tam bir tembellikdir. bir insanın yada olayın bir kısmını görüyoruz ve hemen yorumu yapışdırıyoruz! İyi yada kötü farketmiyor o an ne gördüysek önemli olan o!

Peşin hüküm vermek ise kendine güvensizlikdir. sorgulamayız neden? nasıl? niye böyle olmuş.
Çok biliyoruz ya hemen asar keseriz. Hele dur bakalım araşdır mevzuyu, öyle mi, değil mi? Görünen tarafın belki çok farklı bir yönü var.
Niye incelemiyoruz? yoksa aklımıza gelen ilk düşüncenin aksinin çıkmasındanmıdır korku, yoksa görünen köy kılavuz mu istemiyor.

Bir de yargısız infaz ederiz: sırf ahmaklığımızdan "aa tamam işte gördük bak böyleymiş ". aslı astarını varmı bilmeden notumuzu verir ,siler atarız.

Niye toplum olarak böyleyiz düşünmeden bencilce davranıyoruz. Sırf kendi egolarımızı tatmin etmek adına bu hareketler.

Madalyonun diğer yüzünü görmeye çalışalım bir kez de.

iki kişi münakaşa yaşadığında ille taraf olmamız gerekmiyor. Taraflardan birinin arkadaşımız olduğunu unutalım bir kez. Olaya birde kenara çekilip objektif gözlerle bakmayı deneyelim. Tarafsız kalarak inceleyip ve ondan sonra yorumlayım.

Ülkemiz faklı kutuplara bölünmekde türbandı, terördü , açılımlardı, siyasi düşüncelerdi derken karmakeşliğe düşüyoruz.
Bizlerin bencil düşünceleri sebebi ile daha da bir çok gruplaşmalar çıkıyor ortaya .
Anlamadan dinlemeden konuşup dile getirdiğimiz için.

En çekindiğim iki şey vardır; biri yanlış anlaşılmak diğeri kul hakkı taşımak

Düşündünüzmü, bir insanla konuşurken bile kul hakkı söz geçmekde tabi önem veriyorsanız bu tür şeylere.
Lütfen faklı düşüncelere, fikirlere ,tercihlere ve seçimlere saygılı olalım ( bölücülük hariç )
Hareket ederken elimizi vicdanıma koyalım ona göre davranalım.
Milli değerlerimizden vazgeçmeyelim.

Anlamından gençlerimizin haberi olmadığından şüphelensemde evlatlarımıza "erdemli" olmayı öğretelim.
Kendimize yapılmasını istemediğimiz hareketleri başkalarına yaparak kişiliğimizi zedelemeyelim.

Nazlı Tolun
( Madalyonun Diğer Yüzü başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 24.08.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu