Saygıdeğer “ Sen de Yaz “  Kültür Sanat ve Edebiyat Platformu Üyesi Dostlar ;


Bendeniz Mehmet Çağatay Ünlütürk, 1962 doğumluyum, evliyim ve Rabbim bağışlarsa  beş çocuğum var. Ekonomistim, kendi halinde mütevazi bir Uluslararası Yatırım Finansmanı yapan küçük bir firmam var, hamd olsun muhtaçlık hissetmeden bugüne kadar hayatımızı idame ettirdik. Meslek alanımın havalı uzantısına bakmayınız, her ne kadar Ekonomi ve Finans çağımıza damgasını vuran meslekler olsa da emin olun 2007 ve 2008 yıllarından bu yana insanların sosyal yaşamlarında dahi telaffuz etmekten imtina duydukları bir iş konumuna dönüşmüştür : )) İngilizce ve Almanca gibi sıradan iki lisan bilirim, kainatın en zengin en muhteşem dili olan GÜZEL TÜRKÇEMİZİ ise halen layığıyla bellemeye çalışıyorum : )) Tüm yarışmacılara başarılar diliyorum : ))


Bilirim bunların yeri profil sayfasıdır ama sahip olduğum engin IT bilgi birikimim böylesine komplike net çözümlemelerinin altından kalkmama yetmiyor : )) , zaten sitedeki ilk iki mesajımdan birisi yönetime bir diğeri Sayın Lemide Hanımefendi’ye menülerin kullanımına yönelik çektiğim metinlerdir.


Bu vesileyle kendimi tanıtmış olmak istedim, malum MCU’yu gördüğünüzden bu yana siz de çok merak edersiniz ya şahsımı, daha fazla merakta kalmayasınız istedim, maazallah profil inceleme sayfası yoğunluktan vs bloke olmasın : ))


Yazmayı, okumayı, yazılanı anlamayı, anlayabilmeyi, ne anladığımı ifade edebilmeyi çok severim. İyi hece sayarım ve kahir ekseriyette redif takılırım : )) Kök sözcük kafiyelendirmede zorlanırım : ))  Satirik, didaktik ve her türlüsünden taşlamalı haşlamalı hicivler favorilerimdir. Arada bir eserler, bol imgeli aşk  ve dolayısı ile muhtelif lirik ve pastoral de yazmaya çalışırım, edebi sermayeme hiç bakmadan ciddi Divan türlerine beceriksizce soyunduğum anlar da vardır : ))


Rubai oldum olası en beğendiğim Divan türüdür, ders verici yönüyle, vizyonu, misyonu ve değerleriyle, kısa ve öz oluşuyla bayılırım okumaya her alt açılım türlerindeki Rubailer de dahil olmak üzere. Sadece hece ve kafiyede değildir elbet marifet, aaxa ya da nadiren aaaa sistemine bağlı kalmak da çözmez konuyu, olmaz ise olmaz mef’ûlü ve mef’ûlün birimleriyle başlayan 12+12 kalıbı var dır ki “ bu olmaz ise olmazlarla “ benim de hiç işim olmaz : )) zira kalkamam altından, şekilde görüleceği üzere. Ne Hz. Mevlana ile başlayan Rubailerin bir milim ucundan kıyısından geçebilirim, ne Fuzûli yi zerre çağrıştırabilirim ve ne de Arif Nihat Asya ile Yahya Kemal Beyatlı’nın çıraklarının ellerine su dökebilirim. Ömer Hayyam ise elbet bu sınırların da çokçana ötesindedir.


Peki ne yapam da ?? Seviyorum Rubai’yi ve teraneyi ( her dizesi uyaklı Rubai ), -  terane okuma sözü de buradan gelir – aklıma geldikçe de karalıyorum bol bol. Bu türde yazdığım bir miktar şiirim var, ben şiir olarak tanımlıyorum tabii ki, “ deneme “ demek çok daha mantıklı, zaten salt bu nedenle “ deneme “ bölümünde paylaşmaya karar verdim sizlerle. On onbeş tanesini yazacağım alt alta, hoş görülerinize inanıyorum.


 

SAYGILARIMLA

MCU

 

ÇAĞATAYCA RUBAİ ÇAĞRIŞIMLI DÖRTLÜKLER : ))

 

İÇ BARIŞ

Önce aynayla tanışabilmeli insan

Bunun için yüreğinde olmalı ihsan

Kendiyle tokalaşmasını bilmeyenin

Mayasından yoğrulamaz düzgün bir insan.

 

DIŞ BARIŞ

Sağlandıktan sonra şahsına münhasır iç mutabakat

Kalmaz gayrı önünde mesut bir hayat için  barikat

Beşer münasebette muvaffakiyet hasılı olur

Cemiyet seciyesine makbul temastadır hakikat.

 

BARIŞ BABANLA

Düşersen dara hayatında  dermanın olur ara BABA

Kalmazsa para zorsa geçim ilacın olur ara BABA

Gelirse kara namusuna şahinin olur ara BABA

Ahde vefaen hayırlı evlat olarak da ara BABA.

 

BARIŞ  ANNENLE

Olunca bir derdin daralır için hiç düşünmeden koş ANNE

Yitince her aşk  kırılır yüreğin hiç yerinmeden koş ANNE

 Kaçınca tüm şerden  açılır bahtın hiç erinmeden koş Anne

Hayır duasını almak için de hiç beklemeden koş Anne.

 

BARIŞ HAK’LA

Doğruluk huzura açılan yegane kapı

İçinde varsa imanla yoğrulmuş bir yapı

Ameller ve niyetler gösterir sana Hakkı

Böylelikle karıştırmazsın samanla sapı.

 

BARIŞ İMANLA

Dua ruhun namazıdır

Namaz nefisin haccıdır

Hac ademin İslamıdır

İslam imanın andıdır.

 

BARIŞ MİRAÇLA

Bir gelişim, bir ilerleme, bir yükseliştir MİRAÇ

Dünyevi kostümden arzı ihrama terfidir MİRAÇ

Resulullahın (a.s.m.) en mühim âli maksadının fevkinde

Senin  önüne açılmış sonsuz bir vizyondur MİRAÇ.

 

BARIŞ EVLİLİKLE

Mucizedir kocamak aynı yastıkta dört başı mahmur

Varsın oluversin arada bir de yarım başı mahmur

Ulusça yaşama aile birliğiyle mütenasip

Korkma ömrün merdanesinden evliliğin ise hamur.

 

BARIŞ SADAKATLE

Kendisidir bizzat insanoğlunun  kendine bulduğu  ilk fırsatta ihanet eden

Etmez mundar durduk yerde kimse yarin gönül kapısını yokken ortada bir neden

Almazdan evvel bugüne kadar sadık olanın ahını, günahını, vebalini

Düşün bakalım ruh ve söylemine alâ mı hareket ediyor üstündeki beden ?

 

BARIŞ İHTİMALLE

Tabiatı itibariyle hayatın ; mütemayildir kötüler azalmaya iyiler çoğalmaya

Her olumsuzlukta olumlu, her yanlışta doğru,  asgarisinden olsa da  vardır damla tutam maya

Güzele, fazilete, halise, ehvene, salihe  dokunan, anlayan, gören gözlerdedir keramet

Değildir fıkra Nasreddin Hoca, göl ve yoğurt yeter ki azimle tecrübe etmekten kimse yılmaya.

 

BARIŞ EDEPLE

Olursan mest zinaya  gidersin beter  yol, evde bekler seni top tüfek tank

Çekersen rest helale   ararsın emin  ol, parktan bakar sana her mesken bank

Umarsan jest arsızdan dimyat ile pirinç, tilki kürkçü dükkanı zannıyla

Yaparsan test kutsala bitersin günah bol, sıratta  eder kafana dank  dank.

 

BARIŞ ERKLE

Unutma o da senin milletinin içinden

Hiç farkı yoktur teninden ki senin geninden

Varsa icazetin bize, ne onu ne beni

Kovamaz kimse senin fikrinden ve yerinden.

 

BARIŞ MUHALİFLE

Düşme gaflete azımsama beni

Delalet ile cebir etme beni

Atamın nutkunu bir lahza dinle

Senden ayrı gayrı belleme beni.

 

BARIŞ TARİHİNLE

Anasıdır mazinin tarih

Rehberidir atinin tarih

Lazımdır izahı  pek sarih

Eseridir Rabbimin tarih.

 

T/K  ÜR  K/T ’ LE BARIŞ

Biri ilk biri son, biri son biri ilk, bin yılı aşkın aşk  ile yaşayan dört Anadolu harfi

A ve B seferlerine ilaveten yeni yetme iki asırlık D ekinin aleni zarfi

Varsa anlayan gören duyan bilen söylesin yok mu bu meselelerin babayiğit bir  arifi ?

Halen gerekir mi içinde bulunduğumuz Latin metafiziğin sür ( ! ) realist düşün  tarifi ?

 

MCU

( Çağatayca Rubai Çağrışımlı Dörtlükler : )) başlıklı yazı MCU :) tarafından 27.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.