En güzel çocukluk yıllarımın geçtiği, Tekirdağ, Şarköy ilçesi Sofuköyü hakkındaki duygu, düşünce ve fikirlerimi şiirle ifade etmeye çalışacağım. Ben ilkokul 5.ci sınıfı bir dönem Şarköy Evrenos ilkokulunda okudum. Öğretmenim Raif Talu'ya saygılarımı sunar, Onu minnetle anıyorum.Beni oradan merhum Hoş-köylü Ali Eriş öğretmenim Yeniköy ilkokuluna alıp Kepirtepe Öğretmen Okuluna gitmemi gitmemi sağladı Kendisine Allah'tan rahmet diliyorum. Mekanı cennet olsun. Sofuköy'ün bütün tarlaları üzüm bağına çevrilmiş,Şarköyün çok ve tatlı üzüm yetiştiren yerlerinin başında gelmektedir. Biz ailece 1965 yılı Mayıs ayında Sofuköyün'den göçerek Güngören- İstanbul'a taşındık. Her yıl köyümü ziyaret ediyorum.
                                                           SILAYA HASRET. 
1-En iyi çocukluk yıllarımı, Sofuköyün'de geçirdim,   2- Köy altı, tatlı su, Çakır çeşme ve yedi meşe,
   Hayat yarışında bazen geçtim, bazen de geçildim.        Sofuköyü insana veriyor, mutluluk ve neşe.
   İlkokulu Yeniköyde okuyup, Kepirtepe'ye geçtim,        Kızılbayır, çayırlar, kılçören ve Bostandere,
  Öğretmen okulunu bitirip, kutsal bir meslek seçtim.      Temiz hava ve güneşi, devadır birçok derde.
 
3-Köy nüfusu 35 hane olup, kalabalık değildir,           4- Şarköy; denizi, iskelesi ve yel değirmeni,
   Bütün köylüler, ilerlemekte çok azimlidir.                   Güzelliğiyle büyülüyor, dışarıdan geleni.
   Cefakârdır köylüler, başta Muhtar Ahmet,                   Şarköy'ün simgesidir, Ganoz Dağları,
   Programlı çalışıp, köye ediyorlar hizmet.                     Çevreyi kaplar, çok verimli üzüm bağları.
 
5-Sebze ve meyvesi boldur, zeytini seleye doldur,     6- Şarköy'ün Mürefte çıkışı ile, Eriklice köyü arsı,
   Yazın denizi, eğlencesi, stres atmanın yoludur.           Yazlıkçıların lüks villâları ile, dolmuştur orası.
   Yazlıkları, otel, motel ve pansiyonları doludur,           Halkın çoğunluğu hep, dışarıdan gelenlerdendir,
   Tatili burada geçirenler, hallerinden memnundur.        Gelelenler, tatilini kendi sitesinde geçirenlerdir.
 
                                              7- Buradaki siteler düzenli, büyük sitelerdendir,                   
                                                  Orada komşuluk çok iyi ve her şeyden ötedir.
                                                  Yazlıkçılar hep kaynaşmış, gayet sakindirler,
                                                  Çokta samimi, sanki herkes akraba gibidirler.
      
                                              8- Ben Şarköy'lü olmakla, gurur duyuyorum,
                                                  Yeterince Sofuköyüne, her yıl uğruyorum.
                                                  Köylülerimle görüşüp, hasret gideriyorum,
                                                  Mutlu Bahtiyar olup, İstanbul'a dönüyorum.                            
                                         Sofuköy'ün yeşildir bağları, büklüm büklümdür yolları.
 
                                                      Hacı Raif AYDIN. (Emekli Öğretmen).
( Sılaya Hasret. başlıklı yazı HACI tarafından 9.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.