Eskişehir her yönü ile kalkınmış, çok güzel herkes tarafından beğenilen illerimizden biridir. Ben de Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesini bitiren biri olarak Eskişehir'in, özellik ve güzelliklerini, duygu, görüş, düçünce ve izlenimlerimi satırlara dökerek şiirle ifade etmeye çalışacağım.
                                          ESKİŞEHİR İLİ.
1-Adı eski, genel görünüşü yeni,              2-Kudret'tendir hamamları,
Kâlbine gömer, buraya her geleni.            Lüle taşı, süsler gerdanları.
Bir çok yerlerin, yol ayırımı,                    Çok geniştir meydanları,
Lüle taşının, görsün hayırını.                    Terminali hele de, tren garı.
 
3-Porsuk buraya, güzellik veriyor.            4-Biz bu şehiri çok seviyoruz,
Şehiri ikiye bölüp, süzülerek akıyor.        Ara sıra, buraya gidiyoruz.
Hak aşığıdır, Büyük Yunus Emre,             Akrabaları, ziyaret ediyoruz,
Şifa oluyor, birçok manevî derde.             Mutlulukla, İstanbul'a dönüyoruz.
 
5-Eskişehir kalkınmış bir ilimiz'dir,          6-Demiryolu, Askerî hava alanı ve otoyolları,
Konumu icabı, her yere ulaşımı iyidir.       Hasretleri kavuşturur, serinletir hep gönülleri.
Eğitimde üst seviyede, etrafına örnektir,    Sanayi, tarım ve ticaret epey, ileri safhadadır,
Gençlerin amacı, Ünversiteyi bitirmektir.  Her yönüyle kendine yeten, halkı çok saygılıdır.
 
7-Tepe başı, Kumlubel, Köprü başı,           8-Neler yazsam, yine de azdır sana,
Nereye gitsen, gayet boldur hamuraşı.         Eti çok iyi bir semböl, olmuş sana.
Saman pazarı, Yunuskent, Gökmeydanı,      Diğer güzelliklerin, hepsi bir yana,
Her yeri zerafetiyle süsler, Lüle taşı.          Hayran kaldım, Es, Es, ki, pes sana. 
 
                             Bizde kendimizi Eskişehir'li gibi sayarak, çok mutlu oluyoruz,
                             Buradaki akrabalarımıza, yeri geldiğince misafirliğe gidiyoruz.
                             İnönü; Ordumuz'un makus tâlihini yendiği yerdir, gözümüz aydın,
                             Eskişehir hakkında, duygu ve görüşlerini belirten, Hacı Raif Aydın.
                                                                                                           (Emekli Öğretmen.) 
( Eskişehir. başlıklı yazı HACI tarafından 8.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.