Serbest Kürsü / Nesir

Eklenme Tarihi : 21.06.2009
Okunma Sayısı : 1424
Yorum Sayısı : 0
M.NİHAT MALKOÇ

Trabzon bir kültür, sanat ve medeniyet şehri… Tarihî önemi büyük… Karadeniz'in incisi Trabzon… Denizin mavisi, kırların yeşili bir tabloya dönüştürmüştür bu şehri… Siz bakmayın kentin dağınık yapısına, Trabzon'un insanı bir araya gelmesini de bilir çoğu zaman.

Trabzon'da kültürün, sanatın ve edebiyatın güçlü bir altyapısı var. Bu altyapı üzerine güçlü üstyapılar kuruluyor son yıllarda. Bu üstyapılardan biri de Trabzon Sanatevi'dir. Bu kültür, sanat ve edebiyat kurumu Trabzon'un Zeytinlik mevkiinde, eski vali evinde hizmet veriyor. Birçok kültür, sanat kuruluşu bu çatı altında bir araya gelmiş. Bunlar Çağdaş Yazarlar ve Sanatçılar Derneği, Femin-Art Trabzon Kadın Sanatçılar Derneği, Trabzon Fotoğraf Sanatı(Foto-Forum) Derneği, Karadeniz Yazarlar Birliği Derneği, Karikatürcüler Derneği Trabzon Temsilciliği, Karadeniz Plastik Sanatlar Derneği, Trabzon Liselerinden Yetişenler Kültür ve Dayanışma Derneği, Trabzon Müzik ve Halkoyunları Gençlik ve Spor Kulübü Derneği, Türkiye Yazarlar Birliği Trabzon Şubesi, Trabzon Şehir Tiyatrosu Derneği diye sıralanıyor. Bu güzide kültür, sanat ve edebiyat dernekleri Trabzon Sanatevi bünyesinde "Trabzon Sanatevi 1. Sanat Günleri" adı altında kapsamlı bir etkinlik düzenliyor. Bu yılki etkinliğe 1. Sanat Günleri dediklerine göre bu etkinlik her yıl tekrarlanarak gelenekselleşecek.

Uluslararası Karadeniz Tiyatro Festivali, Uluslararası Karadeniz Oyunları, Kitaplı Hayaller Vadisi 1. Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Günleri'nden sonra Trabzon Sanatevi'nin de 05-13 Haziran tarihleri arasında böyle bir etkinlik düzenlemesi "Acaba Trabzon görkemli kültür-sanat-edebiyat mazisine mi dönüyor?" sorusunu akla getirdi. Bu sual biraz da heyecanlandırdı bizi. Yakın geçmişte şehrin üzerinde kümelenen kara bulutlar çoktan dağıldı. O bulutların yerini parlak bir kültür-sanat güneşi almış durumda. Tarihî kentimiz Trabzon'a da bu yakışır doğrusu… Trabzon bunun gibi güzel faaliyetlerle ülke gündemine gelmelidir.

"Trabzon Sanatevi 1. Sanat Günleri" 05 Haziran 2009 Cuma günü Halkoyunları gösterisiyle başladı. Protokol konuşmalarının ardından sergi açılışları gerçekleştirildi. Trabzon Sanatevi'ni tanıtan sunum gösterildi. Bunların ardından kokteyl verildi. 06 Haziran'da Fazıl Çelik, Mustafa Reşat Sümerkan, Kadir Şişkinoğlu, Şükran Üst ve H. Nurcan Yazıcı'nın katıldığı "Görsel Kirlilik" konulu panel gerçekleştirildi. Karikatürcüler Derneği Trabzon Temsilciliği tarafından Adnan Taç ve Bülent Sümer'in katıldığı "Karikatürde Bir Ziya" kitabının imza günü yapıldı. Trabzon'un uluslararası üne kavuşmuş karikatüristi Ziya Ramoğlu'nun sanat yaşamının anlatıldığı söz konusu kitabı Adnan Taç ve Bülent Sümer hazırladı. Bu kitap bir vefa duygusunun somutlaşmış hâli olması açısından önemlidir.

07 Haziran'da ise Trabzon'da çekilen Türk filmlerinden biri olan "Elveda", meraklısı olan sinemaseverlere gösterildi. Aynı gün Zekeriya Saka "Ten ve Ateş" adlı son şiir kitabını okurları için imzaladı. Daha sonra "Karlı Dialar" saydam gösterisi yapıldı. 08 Haziran'da Karadeniz Plastik Sanatlar Derneği adına Selman Uzun tarafından hazırlanan "Bir Anıtın Öyküsü" belgeselinin gösterini yapıldı. Aynı günün akşamı Trabzon Şehir Tiyatrosu "Dış Ses" adlı oyunu tiyatro severlere sundu. 09 Haziran'da ise Sürmene'de çekilen; başrollerini Hakan Balamir ve Hülya Avşar'ın oynadığı "Üç Halka Yirmi Beş" filminin gösterimi yapıldı. Aynı gün Haydar Çoruhlu "Karartma Yalnızlığı", İlhan Sağlam "Damla", Necip Saraçoğlu "Gül'e Hasret" adlı son şiir kitaplarını okurları için imzaladılar. 10 Haziran günü Trabzonlu şairlerden Ömer Turan ve Mehmet Kuvvet tarafından "Şiir ve Edebiyat" konulu söyleşi gerçekleştirildi. Akşamleyin ise İlhan Barutçu Ney Dinletisi sundu musiki severlere… 11 Haziran'da Trabzon'da çekilen filmlerden "Firari Âşıklar" gösterildi. Aynı gün "Tanzimat'tan Cumhuriyete Trabzon Edebiyatında Portreler, Olaylar ve Kuruluşlar" adlı sunum araştırmacı- yazar Hüseyin Albayrak tarafından gerçekleştirildi. Ardından "Kar" adlı saydam gösteri yapıldı. Akşamleyin Şehir Tiyatrosu "Zamazingo" adlı oyunu sundu tiyatro severlere.

Trabzon bir hafta boyunca sanatla yattı kalktı. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.
( Trabzon Sanatevi 1. Sanat Günleri başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 21.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.