Serbest Kürsü / Nesir

Eklenme Tarihi : 6.04.2011
Okunma Sayısı : 3675
Yorum Sayısı : 3
 
 
 
 
 

BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu, bundan bir yıl evvel aramızdan ayrılmıştı. Yazıcıoğlu, ölümünün birinci yılında anılıyor. BBP Osmaniye İl Teşkilatı tarafından ülke genelinde düzenlenen 'Muhsin Yazıcıoğlu Şiir Yarışması' ödül töreni 05 Nisan 2011 tarihinde yapıldı. Osmaniye Ahmet Şekip Ersoy Kültür Merkezi'nde düzenlenen törene merhum Muhsin Yazıcıoğlu’nun eşi Gülefer Yazıcıoğlu da katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından Din Görevlileri Derneği Başkanı Hacı Aslan Demir tarafından Kur'an-ı Kerim okundu. Açılış konuşmasını yapan BBP İl Başkanı İsmail Gümüş, “Merhum Genel Başkanımız ile ilgili duygularını kâğıda döken, gönüllerini açarak, yüreklerinde olanları seslendirenleri bir araya getirmek için bu programı düzenledik. Çok şey söylendi ve yazıldı. Dolayısıyla bu söylenenleri bir şekilde insanlarımızla paylaşmak istiyorduk” dedi.
 
Osmaniye’deki “Muhsin Yazıcıoğlu Şiir Yarışması” ödül törenine katılan Merhum Yazıcıoğlu’nun eşi Gülefer Yazıcıoğlu ise onu anlatmanın hem çok kolay hem de çok zor olduğunu ifade ederek şunları söyledi: “Sözünde, özünde bir olduğu için onu anlamak çok kolaydı. Davasının adamı olmuştur. Davasını kendisine uydurmamış, davasının eri olmuştur. Başkan gibi yaşamadığınız zaman onu anlamak zor. O eğrisi ile doğrusunu dosdoğru söyleyen birisiydi. Başkan, adamlığı öğretti bize. Makamlarla, mevkilerle adam olunmayacağını net olarak, dürüst olarak Hakk'ın yanında yer alarak adamlığı öğretti. O iyi bir eş, iyi bir baba, iyi bir evlat oldu. Çektiği tüm işkenceye rağmen hiçbir zaman milletine küsmemiş, her zaman ‘milletim’ demiştir. İşkence eden ellere bile gül uzatmış, tertemiz ellerini sunmuştur. Ülkücüyüz, dava adamıyız denilerek ülkücü olunmuyor. Bedelini öderseniz dava adamı, ülkücü olursunuz. Dışarıdan birileri gibi gazel okumamıştır. Muhsin Başkan bedel ödemiştir.”
 
Eşinin geçirdiği kazaya da değinen Gülefer Yazıcıoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Kazadan sonra yapılanlardan tatmin olmadık. Zor ve meşakkatli bir yoldu. Henüz istediğimizi elde edemedik, tatmin olmadık. Türkiye şartlarında özel yetkili savcıya olayı getirmek dahi oldukça zordur. Bu anlamda bizler bir ilki başardık. Bu yolda bizleri yalnız bırakmayarak dualarıyla destekleyen herkese teşekkür ediyorum.”
 
Merhum Muhsin Yazıcıoğlu’nun eşi Gülefer Yazıcıoğlu, yarışmada birinci olan şairin ve sponsor firmanın ödüllerini verdi. Yüzlerce şairin yarıştığı şiir yarışmasında birinciliği Trabzon’dan katılan M. Nihat Malkoç’un 547 puan alan “Muhsin Gazeli” adlı şiiri kazandı.
 
İlk beş derecenin açıklandığı yarışmada; ikincilik ödülünü Konya'dan Mehmet Atar'a ait "Muhsin Başkana" adlı şiir aldı. Üçüncülük ödülünü Osmaniye'den Aşık Osman Feymani'ye ait "Yusufiyelim" adlı şiir, dördüncülük ödülünü Osmaniye'den Ahmet Yılmaz'a ait "Muhsin Başkanım" adlı şiir ve beşinciliği de yine Osmaniye'den Murat Özcan'a ait "Başkanım" adlı şiir elde etti. Tören sonunda özgün müziğin sevilen ismi Hasan Sağındık bir konser verdi. Biraz coşkulu, biraz da hüzünlü olan anma programı büyük beğeni kazandı.
 

Türkiye genelinde katılıma açık “Muhsin Yazıcıoğlu Şiir Yarışması’nda Trabzon’umuzun adını ülke genelinde layıkıyla duyuran ve ilimizi Osmaniye’de en iyi şekilde temsil eden, yazdığı güzel şiirle Tam Cumhuriyet Altını ödülü kazanan M. Nihat MALKOÇ’u bizler de yürekten kutluyoruz. Başarılarının devamını diliyoruz. M.Nihat MALKOÇ’un Türkiye genelinde birincilik kazanan “Muhsin Gazeli” adlı şiirini dikkatinize sunuyoruz:

 

MUHSİN GAZELİ

 

Hayata pusu kurar Keş Dağı’nda kar Muhsin

Ayrılık köz misali yüreklerde nâr Muhsin…

 

Bu dünya gurbetinden Hakk’a uçan kelebek

Hakikatin vicdanı, ciğerpare, yâr Muhsin…

 

Koyaklarda açarsın kardelenler misali

Alnın gibi ak kar’ı kefen diye sar Muhsin…

 

Felek yandı âhından, göklere kanatlandın

Sığmadın ufuklara, kabir sana dar Muhsin…

 

Göğüs kafeslerinden taşar mahzun ağıtlar

Hüznün gözbebeğine siner âh û zâr Muhsin…

 

Dönmedi ana arı, petekler viran kaldı

Yürekler yangın yeri, gül bahçesi har Muhsin…

 

Hoş bir seda bıraktı gönüllerin başbuğu

Karakış ortasında, içimde bahar Muhsin…

 

Zemheri ayazında nefesler buz tutarken

Kalbimize gömüldün, yürekler mezar Muhsin…

 

İhrama girdi dağlar, yarpuzlar boyun büktü

İkiye böldü bizi firakın hızar Muhsin…

 

Başımızda üşüşür bembeyaz güvercinler

Aldığım kara haber keyfimi bozar Muhsin…

 

Milletçe üşüyoruz, buz tutuyor sinemiz

Kalbimizi ısıtsın ilahî nazar Muhsin…

 

Sonsuzluğa açılır berzahın kapıları

Seni de gül suyuyla tarihler yazar Muhsin…

 

Bizi gurbette koyup can ayrıldı canandan

Ateşten şiddetlidir yakar intizar Muhsin…

 

Dünya gölgeliğinde her şey döner aslına

Seni tanımış olmak eder bahtiyar Muhsin…

 

Fikirlerin can bulur bayrağın gölgesinde

Sonsuza dek yaşatır bu kutlu diyar Muhsin…

 

Kıyameti beklersin Taceddin Dergâhı’nda

O mübarek kabrine yıldızlar akar Muhsin…

 

Gittiğin günden beri her gün bedeldir asra

Yürekler yangın yeri, hasretin yakar Muhsin…

 

Dağda kıyılır nikâh, gelinlik olur karlar

Cennetteki köşkünden dünyaya bakar Muhsin…

 

Vakitsiz bir mevsimde çınardan düşer yaprak

Bulut gözyaşı döker, şimşekler çakar Muhsin…

 

Kurtuluş beratını alır gül yüzlü yârdan

Kıyamet sabahında boynuna takar Muhsin…

 

Mamak zindanlarında yaşattın onurunu

Çektiğin onca acı canımı sıkar Muhsin…

 

İçince Hakk elinden şahadet şerbetini,

Arş-ı âlâya uçar; ruh tenden çıkar Muhsin…

 

Her şey zıddıyla kaim, ak’ın yanında kara…

Arılar bal yaparken, akrepler sokar Muhsin…

 

Bozkurtlar boş bırakmaz çakalları ininde

Büyük birlik olmazsa tuz bile kokar Muhsin…

 

Hilalin kucağında yatar gül uykusuna

Şahadet haberini ruhlar muştular Muhsin…

 

Yâdıma düşer yüzün, buğulanır gözlerim

Bu dünya gurbetinden bizi de kurtar Muhsin…

 

Dik durdun, dik yaşadın bu kısacık ömründe

Mânâya yaklaştıkça maddeden soyar Muhsin…

 

Seni ülkü yolunda manevî öncü bilip

Alperenler kendini talihli sayar Muhsin…

 

Sabır, çeliğe döner çilenin kazanında

Keş Dağları saçını beyaza boyar Muhsin…

 

Dökülür dudaklardan Fatihalar, Yasinler…

Bu rahmet sofrasında bir millet doyar Muhsin…

 

                                               M.NİHAT MALKOÇ

 

 

 

 

( M.nihat Malkoç Muhsin Yazıcıoğlu Şiir Yarışmasında Türkiye Birincisi Oldu başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 6.04.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.