yar bana bir eylence,yar bana bir eylence.....

karagözüm sana yunanlılar,"Karagözis"diyorlarmış,sahip çıkmışlar ismine...
kırk yıllık karagöz,olur mu dersin karagözis,ne dersin sen bu işe?
saçmalama hacıcavcavım,olur mu hiç öyle şey?yerim belli ,yurdum belli,indireceğim kafana şimdi süpürgeyi....
-Ulan deyyus bana karagözis diyen o kefere duydumki senide hacivatis yapmış..
-Oy başıma gelene bak sen...Ama dur,bunu biz hakettik...
-Nasıl yani...
-Adamlar yemeklerimizi aşırdı ses çıkarmadık...
-O nasıl oldu..
-Bilmiyon mu,imam bayıldımı za da papaz bayıldı dedi bu herifler...
--yAPMA YAHU,SAHİ Mİ...
-sAhi mi ,essah mı bilmem ama bu kefereler atadan hırsızlıkda dahidir dahi...
-yapma be karagözüm,banada mı öyle derler?o zaman sahip çıksa bari ,bize türkler....
-sen canını sıkma,hacıvatım elbet değer  verirler....
Daha nice şeylerimizi çaldılar da gıkımız çıkmadı Karagözüm.
--yapma yahu,desene adamlar iyi hırsız...
-Vallahi iyi mi kötümü bilmem ama kefereler bizim entebin baklavasını da aşırmışlar diyorlar.
-Bak sen şuna...
-Müziğimizi,çaldılar...en kötüsü toprağımızı çaldılar...
-Müziği anladımda hacivat,toprağı nasıl çaldılar ki bu kefereler...
-Yahu şu bizim hüsmen ağa var ya,onun vatanını elinden alıp kovdular trakyadan onları da...
-dESENE BUNLAR VATAN ÇALAN HIRSIZLAR...
-Hem de nasıl...
-Dur sopam kafan da patlasında bitsin birinci fasıl...
-çok iyi bilirim hacıcavcavım,behçet hastalığını da bunlar bulmuş güya,doktorumuzun elinden almışlar,isminide değiştirirler ,behçotinos olur yakında:)
-çalmadıkları bir şey kaldımı acaba..?
vermem topraklarımı asla başkalarına,başlarında paralarım o imzalı kağıtları sonunda....
yar bana bir eylence medettttt.....
Sahnede yunanlı hıristo gezinmektedir...karagöz onu görür ve başlar bağırmaya...
-Hırsız var,hırsız var ...yetişin dostlar.mahalleli toplanır etrafına,hepsi sorar
-Hırsız nerde...karagöz parmağıyla hıristoyu gösterir.Kolcu Yunanlıyı yakalar...yunanlı şaşkın,hırsız olmadığını anlatırsa da Karagözle yüzleşecektir...karagözün yanına getirir kolcular Yunanlıyı...
-Neyini çaldı bu adam senin...
-Adımı çaldı önce,sonra yemeğimi,baklavamı böreğimi...şimdi de vatanıma göz diker kefere.
Kolcu karagözün dediklerini bir bir yazarken kafası karışır son söylediğine...der ki,
-Ne dedin ne...
-Vatanıma göz diker dedim anlamadın mı...hacivat çıkar meydana...güler önce meydanda olana...sonra der ki...
-Vay Karagözüm,ben ne dedim sana...
-Güvenmeyeceksin Yunana..güvenmedim işte.
-Yahu bu bizim komşu hiristo,zavallı...
-Ulan sen de bir dediğin birini tutmuyor kara sakallı...
-Uyy,karagözüm ne istersin sakalımdan.
-Yakalarsam zor kurtulursun elimden...der ve kovalamaca başlar....

DEVAM EDECEK...
( Karagöz Günümüzde Yaşasaydı 1 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 3.01.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.