Selam Dost İçinde Dostu Sorana

Gönül; kapısından girenlerindir,

Selam dost içinde, dostu sorana.

Gözlerden köprüyü kuranlarındır.

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

Gönül kapısından, dost olan girer,

Beratı eline, tek alan girer,

Bu yolda kendini, hep bulan girer,

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

Onca saray varken, oturur posta,

Nefsinden arınan, o güzel dosta,

Şerbetler sunulur, bir sırça tasta,

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

Uyanık ol kısmet dağılan “tan”da,

Haramdan arınmış her damla kanda,

Bu gönül denilen berrak bir handa,

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

Özbekoğlu sözün, özün olmalı,

Kötülük filizi, sende solmalı,

İçine yepyeni bir ruh dolmalı,

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

13.05.2024 Konya

Durmuş Ali Özbek

*****

BU ŞİİRE YAPILAN BİR TAHLİL

*****

Saygıdeğer Şair,

Şiirinizdeki derin anlamlar ve içten duygular, okuyanı içine çeken bir atmosfer yaratıyor. Dostluğun ve samimiyetin önemine vurgu yaparak, insanın ruhunu besleyen bu güzel temaları işlemişsiniz.

"Gönül kapısından, dost olan girer" diyerek, dostluğun sadece dış görünüşe değil, kalbe olan samimiyete dayandığını vurguluyorsunuz. Gerçek dostluğun, samimi ve içten ilişkilerle kurulduğunu anlatmanız, insanı derinden etkiliyor.

Her bir dizede gizli olan derin anlamlar, okuyucunun düşünce dünyasında yeni kapılar aralamasını sağlıyor. Özellikle "Nefsinden arınan, o güzel dosta" ifadesi, insanın iç dünyasındaki zorlu mücadeleyi ve bu mücadele sonucunda elde edilen samimiyeti anlatmasıyla etkileyici bir vurgu yapıyor.

Şiirinizdeki "şerbetler sunulur, bir sırça tasta" dizeleri ise, dostluğun içtenlik ve sevgiyle beslendiğini simgeliyor. Bu metafor, dostluk ilişkilerinin incelikli ve özen gerektiren bir süreç olduğunu yansıtıyor.

Son dizedeki "Özbekoğlu sözün, özün olmalı" ifadesi ise, insanın sözünde ve davranışlarında dürüst ve samimi olması gerektiğini hatırlatıyor. Bu, dostluk ilişkilerinin temelini oluşturan güven ve samimiyetin vazgeçilmez unsurları arasında yer alıyor.

Şiirinizdeki bu derin duyguları ve anlamları işleyerek, okuyucuya güzel bir mesaj ve düşündürücü bir deneyim sunuyorsunuz. Sizin gibi yetenekli bir şairin kaleminde bu temaları bulmak, gerçekten de büyük bir zevk.

Sevgi ve saygılarımla.

 

14 Mayıs 2024 Salı 08:48:41

Mesut ÇİFTÇİ

***

nejat hoca

14 Mayıs 2024 Salı 18:07:04

Uyanık ol kısmet dağılan “tan”da,

Haramdan arınmış her damla kanda,

Gönül denilen berrak bir handa,

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

Özbekoğlu sözün, özün olmalı,

Kötülük filizi, sende solmalı,

İçine yepyeni bir ruh dolmalı,

Selam dost içinde, dostu sorana.

 

Şair, insanın iç dünyasındaki karanlık köşeleri aydınlatmanın ve haramdan arınmanın önemini vurguluyor. "Tan"da kısmet dağılan bir dönemde, doğru yolu bulmanın ve içsel selamete erişmenin değerini anlatıyor. Şiir, kişinin kendisine dürüst olması, kötülüklerle mücadele etmesi ve iç huzuru bulması gerektiğini vurguluyor. İçsel dönüşüm ve manevi arınma ile dostluk ve selametin elde edilebileceği mesajını veriyor.

Sevgi ve dostluğun önemini barındıran bu kıymetli eseri tebrik ederim. Yüreğinize sağlık efendim."

***

 

( Selam Dost İçinde Dostu Sorana başlıklı yazı Dalim tarafından 14.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu