Armut dibine düşer,nokta,tartışması var mı,olamaz herkesin anlayabileceği bir cümle;kiraz ağacından kiraz,erik ağacından erik,elma ağacından da elma düşer dibine.Sizler hiç kavak ağacını ya da çam ağaçlarını  taşlayanları,dallarını kıranları  gördümüz mü,göremezsiniz çünkü meyvaları yoktur.

Her öğrencinin bir olmadığı gibi her anne-baba da  bir değildir.Üniversite tercihleri başladı,aileler  de haklı olarak çocuklarının  kaliteli  yerlerden kaliteli eğitimler alarak iş güç sahibi olmalarını canı gönülden istiyorlardır.

Çocuklar,anne babalarının aynadaki görünen yüzleridir.
Çocuklar,anne babasının eseridir.
Ve çocuklar,günah keçisi değildir?

Çocuğuna namaz kıl,der oysa kendisi kılmaz.
Kitap oku der,oysa hayatında  okuduğu kitap sayısı bir elin parmak sayısını belki de geçmeyecek.
Telefonunla çok oynama,der oysa kendisi telefonunu elinden düşürmez.
Üniversitelerin akademik kadrosunu inceler oysa  öğretim görevlisi ile öğretim üyesi arasındaki farkı bilmez.
Belki hayatında "tez"kelimesini hiç duymadı.
Sigara içme der,kendisi en pahalı sigarayı içer.
Din ve ahlak konusunda ahkam keser,oysa ne sadaka vermiştir ne bir çocuk sevindirmiştir.

Çocuğun  puanı düşük belli ki yerleşemeyecek herhangi bir bölüme ama halinden memnun,suçu yok ki zaten bol kepçeden puanlar verilerek sınıfını geçti-geçirildi-ailesinden hiçbir tepki almadı,kafası rahat  gerekçesi sağlam:
"Babam da okumamış ki..."
( Armut Dibine Düşer başlıklı yazı berberce tarafından 28.07.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.