BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ? 


* Medeniyetler şehri Hatay 
* Hatay 4000 yıllık geçmişe sahip...
* Dünyada kurulan ilk şehirdir...
* Buzamana kadar depremde 7 defa olduğu gibi yıkılıp tekrar kuruldu...
* Antakya Mozaik Müzesi, Mozaikleri bakımından Dünyada ikinci sırada...
* Dünyadaki ilk kilise olan St. Pierre Kilise’si Hristiyanlığın yayıldığı ilk mağara kilise buradadır...
* Hristiyanlara "HIRISTIYAN"ismi ilk burada verilmiştir...
* Türkiyenin en uzun kumsalları buradadır. 12 km
* İstikameti dolayısıyla tamamiyle "Güneyden" gelip "Kuzeye" dökülen iki ırmaktan biri olan Asi Nehri Güney’den Kuzey’e ters akan tek nehirdir...
* Fetihler dışında müslümanlık Anadoluya ilk olarak buradan girmiştir "Habib-i Neccar Camii Anadolu'da yapılan ilk camidir"
* Eski dünyanın bilinen en uzun surları buradadır. Antakya Kalesi 26 km
* Eski Dünyanın en büyük ticaret yolları buradan başlamış ve bitmiştir "İpek-Baharat”
* M.Ö sinden 18 yy.la kadar nehir vasıtasıyla içeriye kadar deniz ticaretinin yapıldığı tek yerdir...
* Hatay, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde Devlet olma özelliğini kazanmış tek vilayettir...
* M.Ö 300 yılında kurulan Antakya, M.Ö I. yy antik dünyanın üç büyük şehrinden biriydi...
* Dünyada ilk Olimpiyatlar burada yapılmıştır."Roma döneminde yapılan Olimpiyat Oyunlarına ev sahipliği yapmıştır."
* HatAy ismi Atatürk tarafından verilmiştir
Sınırdaki ışık anlamına gelir.
* Antakya müzesindeki para koleksiyonu dünyada 3. sırada yer almaktadır...
* İlk sokak lambaları Antakya'da kullanıldı "Dünyada meşalelerle aydınlatılan ilk sütunlu cadde olan HEROD CADDESİ (KURTULUŞ CADDESİ) Antakya’dadır...


(ALINTIDIR )



NOT:Hatay hepimizin şahsi meselesidir...
Mustafa Kemal Atatürk.

Hatay, tüm zamanların şehri ve medeniyetlerin beşiğidir. Tarihte 7 kez yerle bir olmuş ve yeniden kurulmuştur.. Ķüllerinden yeniden doğacaktır...






Antakya Hatay
( Antakya Hatay başlıklı yazı EMİ ÖZTÜRK tarafından 23.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.