Okul öncesi öğretmeniyseniz her gün, herhangi bir malzemeden ya da malzemesiz bir oyun icat edersiniz. Artık bu konuda o kadar pratikleşirsiniz ki bu sizin gündelik rutininizdir. Çok uzun yıllardır bu oyunla çocukların çok eğlendiğini fark ediyorum. Değişik şekillerde oynatıyorum. Üstelik bireysel yani çocuğunuzla ya da torununuzla da oynayabilirsiniz.

 

Buradaki cümleler 4-5 yaş için. Basit gelirse ağırlaştırabilir, onun bilgilerine göre değiştirebilirsiniz. Sınıfta oynatırken ben bunu hareketli oyun olarak da oynatıyorum. Nasıl mı? Eğer cümle doğruysa sandalyenin üzerine çık ayakta dur, yanlışsa sandalyene otur. Ya da doğruysa kollar yukarı, yanlışsa aşağı. Uzaktan söyleşilerde elma ile oynatıyoruz, doğruysa elma yukarı, yanlışsa aşağı. Hele bu oyunu kukla oyunu birlikte verirseniz tadından yenmiyor. Bilirsiniz iyi bir kuklacıyımdır. 

 

Eğitimci olsun olmasın, bütün bilinçli ebeveynler, oyunun ne kadar öğretici bir etkinlik olduğunu bilir. Bu oyunda hızlı anlama ve düşünme, düşünceye göre hareketi oluşturma, hareketi uygulama var. Aynı zamanda kelime dağarcığını geliştirme, doğru ve yanlışı ayırt edebilme, küçük büyük kas gelişimine katkı sunabilme gibi faydaları da var. Belli bir süreçten sonra çocuk bunu arkadaşıyla tek başına da oynayabiliyor ya da grup önüne tek tek çıkardığınızda önce sizin cümlenizi taklit etse de ilerdeki aşamalarda kendisi daha komik cümleler sunabiliyor.

 

Eğlenirken öğrenmenin tadı başka…

 

Şahsıma ait şu sözü de buradan yeniden paylaşayım.

 

“Çocuk, oyunla bilgiye, bilgiyle güvene, güvenle başarıya ulaşır.”

 

E, haydi o halde, gerekli talimatları vererek oyuna başlayabilirsiniz. Çok güleceklerinden emin olabilirsiniz. İyi eğlenceler…

 

 

Ben bir ağacım.

 

Ben bir çocuğum.

 

Sabahları kalkınca elimi yüzümü yıkarım.

 

Her sabah uyanınca anneme, babama “günaydın” derim.

 

Okula gittiğimde arkadaşlarıma “günaydın” derim.

 

Kahvaltıda ekmeğimin üzerine ayakkabı boyası sürer ve iştahla yerim.

 

Okulda bütün arkadaşlarımı severim.

 

Diş fırçama mayonez sıkıp günde iki kez fırçalarım.

 

Arkadaşım benden yardım istediğinde onlara çok kızarım.

 

Her gün okuldan eve gidince ayakkabılarımı çıkarır ve buzdolabına güzelce yerleştiririm.

 

Öğretmenim ismimi söylediğinde “efendim öğretmenim” derim.

 

Oyuncaklarımla oynadıktan sonra toplar ve balkondan aşağıya atarım.

 

Kitaplarımı çok dikkatle kullanır ve yerine kaldırırım.

 

Anneme yardım etmek için bütün bardakları kırarım.

 

Resim yaptıktan sonra boylarımı toplar ve yerine kaldırırım.

 

Babam işten geldiğinde ona hoş geldin babacığım derim.

 

Babam uyurken sessizce karnına çıkar ve zıplarım.

 

Babaannemin her gördüğümde ona sarılır ve yanağını ısırırım.

 

Sevdiğim oyuncakları arkadaşlarıma atarım.

 

Annemin tabağıma koyduğu yemeği bitirir ve ona eline sağlık anneciğim çok güzel olmuş derim.

 

Bana hediye aldıklarında çok teşekkür ederim derim.

 

Evimize misafir geldiğinde hoş geldiniz derim.

 

Uykum geldiğinde banyoya gider ve uyurum.

 

Her sabah yüzümü ketçapla güzelce yıkarım.

 

Ayran içmek istediğimde ayakkabıma ayran doldurur içerim.

 

Öğretmenim hikâye okurken ben de şarkı söylerim.

 

Arkadaşım bana bir şey sorduğunda saçını çeker ve kaçarım.

 

Saçlarımı taramak için suluboya fırçamı kullanırım.

 

Hayvanları çok sevdiğim için onları hep kovalarım.

 

Her gece anneme “iyi geceler” der, onu öper, sonra uyurum.

 

Elma yerken üzerine tuz atarım ve elmaya çatalımı batırırım.

 

Babam işten geldiğinde yorgun olduğu için sessizce oynarım.

 

Öğretmenim soru sorduğunda cevaplamak için parmağımı kaldırırım.

 

Sınıfta susadığım zaman arkadaşımın suluğundan içerim.

 

Hava soğuk olduğunda kısa şortumu giyer, dışarı çıkarım.

 

Arkadaşımla oyun oynarken hiç kavga etmem.

 

Kedim acıktığı zaman ona peynirli makarna pişiririm.

 

Okuldaki kaydırakta bütün arkadaşlarımı itekler, güzelce düşürürüm.

 

( Doğru-yanlış Oyunu başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 13.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.