10 Mayıs 2021
Pazartesi

Matmazel Cımbız

Bugün umutlarımı tazelediğim günlerden biri daha ve yıllar sonra mektup yazmaya karar verdim. Yazmasına yazacaktım da ya kime? Elbette birçok seçenek vardı. Yıllarca onca arkadaş biriktiren nam-ı diğer gurbet kuşu için karar vermek zor olmasa gerek diye düşündüm. Bu arada sakın üstüne alınıp kırılma Matmazel Cımbız. Seninle dostluğumuz her zaman farklı bir boyuttaydı.

Sonra da modası çoktan geçmiş bu iletişim yolu şimdi ansızın niye aklıma düştü dedim cıklayarak. Günümüz teknolojisini de tek tek sana anlatacak değilim tabii. Sahi, unutmadan bahsedeyim. Bu mektubu yazmamda bana cesaret veren okuma grubumuza yeni katılan arkadaşım Hafize. Çokça selam söyledi. Senden ayrıldığım günden beri hayatımda olan değişikliklerden de sıkça bahsederim.

Her neyse, bugün internette gözüme takılan bir haberle seni bulacağıma olan inancım yeniden tazelendi. "1500 yıl önce de cımbız eldeymiş" diye kocaman puntolarla başlık atmışlar. Biz kadınlar süsümüze niye bu kadar düşkünüz acaba? Ve şöyle devam ediyordu: “Çanakkale'nin Ayvacık ilçesi sınırları içinde yer alan Assos Antik Kenti'nde bu yıl yapılan kazılarda yaklaşık  1500 yıllık bronz cımbız bulundu.”

Seni kaybettiğim gün tarifi imkansız üzüntümü kimselere anlatamadım. Ya benimle dalga geçip eğlenecekler ya da “Bir tahtası eksik bu kadının, zavallı…” diye boş gözlerle anlamsızca yüzüme bakacaklardı. Hele de bu kadının cımbızına matmazel diye seslenendiğini bilseler ve gizli köşelerde akıttığım göz yaşlarımı görseler kesin tefe koyarlardı da beni oynatırlardı.

Ancak yıllar sonra hazırcevap biri olmayı bir nebze öğrendim. Korkularımdan arınmış olarak hemcinslerime senin hepimiz için ne kadar önemli olduğunu emin ol haykırarak söyleyeceğim. Bazen düşünüyorum da dünyada yaşayan milyarlarca canlı türü içinde dişisi süslenen bir başka tür yok. Tam tersi, süslenen erkekler. Çünkü cinsel partner seçimini dişiler yapıyor ve erkekler kendilerini beğendirmek zorunda. “Peki evrim ya da doğal seçilim nasıl bir süreç geçirdi de insaymunlara geldiğinde her şey tersine döndü?” diye soran ve araştıran bilim adamlarını yakından takip etmeye çalışıyorum. Sen olsaydın beni kesinlikle anlardın.

Sana kavuşma  umuduyla nefes alan dostun 

H. Çiğdem Deniz

( Matmazel Cımbız başlıklı yazı çitlembik tarafından 11.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.