....kalabalık bir otobüste bana yer veren genç kızın yıllar önce dersine girdiğim sınıfın bir öğrencisi olduğunu öğrendiğimde , oturmam için verilen yerin anlamını ve duygusal boyutunu görüyordum , bu ikram iltifatın sebebini çözmek için düşünce ve analiz yapmam gerekiyor, hiç tanımadığı biri için kendi yorgun hal ve dünyasına rağmen bu sıkıntılı kalabalık akşam dönüşü otobüste yerini neden verir , neden ! ama neden ! merak ve sorgulamasını yapmaya başlamıştım ki :''..hocam siz beni tanımadınız ama ben sizi tanıdım,dersimize iki yıl boyunca gelmiştiniz..ayrıca müdür yardımcımızdınız..'' başımı kaldırıp dikkatle baktığımda simasını hayal meyal hatırlasam da adını ve okul ismini çıkaramadım , -evet haklısınız tanıyamadım sizi ama yer verdiğiniz için çok mutlu oldum bana çok iyi geldi sağ olun , bu kısa konuşma benim kendi iç sorgulamamı kesmiyordu , kendi kendime diyorum ki niçin tanımak ihtiyacı hissetti ki , onu ben hiç tanıma imkanım yokken ,neden kendisini bana tanıttı pekala tanımamızlaktan gelebilirdi , yerini de kaybetmezdi ,tam bunları sıralarken konuşmasına devam ediyordu : ''...bir gün odanızda üç arkadaşımla çağırmıştınız, diğer iki arkadaşımın konu ile ilgisi olmadığı halde onların konuşmanıza tanıklık etmesi için çağırdığınızı söylediniz , o gün üzerinde hiç durmamıştım bu inceliğinizin hatta, arkadaşlarım gidebilir hocam çok korktular idareye çağrılmalarından onlar gitsin ben kalayım dediysem de hayır demiştiniz...ve o gün bana yönelik konuşmanızı saklıyorum unutamadım ,yıllarca zihnimden çıkmadılar da zaten , şunları söylediniz: ''... bak kızım kendini değersizleştirme , herkesin kolay ulaştığı biri olma çevrenin diline düşmek iyi bir ahlak değil , istediklerini,diledikleri gibi sana her şeyi söylemelerine izin verme buna müsait biriymişsin gibi olma ,böyle olmak sana bir hayır iyilik güzellik getirmez , iyilikler içinde ol kötülükler ve çatışmalar içinde değil ,çünkü sen cesur ve rahat ve dobra bir gençsin ,her olaya konuya dalıyorsun , sınıfta okulda kavga oluyor içinde sen varsın , senin dışında olanlara bile gidip müdahil oluyorsun,aynı duyarlılığı dikkat ve öz güveni derslerinde , derslerin için de yapsan okulun örnek takdir öğrencisi olursun , şimdi şu ya da bu şekilde lise bitecek ama hangi yönünle hatırlanacaksın , erkeklerin sana istediği gibi kabalık yaptığı sakınmadan sözler sarf ettiği kolay ulaşılan elde edilen biri olarak , çevrende kendi belalı başkalarına da belalı biri diye dedikodun yayılacak , böyle mi anılmak isteyeceksin adı duyulunca lanet okunan dudak bükülen hayırla yadedilmeyen, ya da şöyle mi hatırlanmak istersin,geleceği parlak zeki akıllı başarılı hayırlı üretken biri ,Allah yolunu bahtını açık etsin iyilerle karşılaştırsın , ailesine ülkesine faydalı kaliteli bir genç ,anne babasından Allah razı olsun....evet şimdi sen seç hangisi olmak istersin... '' , bu sözleriniz kurşun kadar işledi ben o gün hocam , o gün işte uyandım,uykudaymışım yıllardır, bakın şimdi İTÜ de okuyorum son sınıftayım, o yıllarda en ağır hakaret küfür sataşma aşağılama yedim ama hiç biri bana etki etmeden gelip geçmişti ,fakat sizin söyledikleriniz uykularımı kaçırdı , kararlar kararlar aldım ,değiştim değiştim ve karanlık meçhul yarını olmayan bir sürüklenişten kendimi çektim , sizin ifadenizle hocam işte cesur liseli kız mezun oldu çaba gayret nihayetinde ilk sınavda üniversite kazandı ve o günden sonra hayırlı faydalı bir rota çizdi kendisine ve şimdi karşınızdayım....genç kızın anlattıkları müthiş bir serüvendi , özetlerken yılları her bir kelimesi çok şeyi anlatan cümlelerle beni de o günlere sürükledi , Avrupa yakasından Anadolu yakasına uzun bir yol vardı trafik sıkışıklığı ile ağır aksak giden otobüsün kalabalığı ve sıkıcı durumu hepsi unutulmuş yok olmuştu , konuşmalar ve hatırlanan vefa duygusu ile yeniden gündeme gelen geçmiş her şeyi aydınlatıyordu ,demek her bir cümlemiz anlayış ve sevgiyle konuştuklarımız hiç beklemediklerimizde bile ufuk açıyor yeşeriyor çiçek açıyor , çok ama çok duygulandım nereden nereye okuldan atılması konuşulan ve herkesten şikayet dinlediğim öğrenci İTÜ okuyor,ah kim bilir kaç gencimiz doğru rehberlik yapılmadığı için içindeki enerjiler başarı ve potansiyeller heba olmuş gitmiştir diye düşünmeden edemedim. İneceğim durağa yaklaşırken yerimi tekrar bu güzel gence bu insan olan insana , asil duruşlu bu temiz genç kıza teşekkür ederek bırakırken gözlerindeki sevinçli bakışı unutamayacaktım, çünkü geldiği nokta ve başarılı süreci benim o konuşmama bağlayan bu genç evladımız çevresine arkadaşlarına kaç kez anlatmıştır , ve hepsi dua olmuş bunları bilmemi çok istemiş ki Allah karşılaşmamızı yarattı , bana yapması gereken teşekkürü böylece yerine getirmenin mutluluğu huzur ve sevinci vardı yüzünde .......


11.03.2021 / üsküdar
mustafa kaya
( Vefalılık başlıklı yazı cirik tarafından 12.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.