….yazdığın son mektup beni yine İstanbul’a sürükledi , doğmadan önce ölmüşüm gibi bir hal içindeyim , bir müddet mutsuz kaldım biliyor musun babacık , yazdıklarını bu kadar duygu yüklü yapma ,tam bin özlemle oraları unutmak üzereyken sen yeniden başlatıyorsun , ben neden mutlu olurum  bunu biliyorsun , istanbul olmak , ailemle bulunmak ve arkadaşlarım  ve candan sevdiklerim bunların hepsinin toplamı benim mutluluğum işte musti , sakın bu kadarcık mı sadece , bu mu şeklinde  ti geçme benimle tamam mı , bak neler yazmışsın yine bazı pasajları gönderiyorum tekrar oku da bana nasıl işkence çektirdiğini anla : “….bu sabah sis vardı istanbul’da , boğazı görmek için yüksek bir noktaya çıktım kızım , derin bir beyaz boşluk ve huzur , tam bir sis çölü hakim şehre , yok hayır ürkütücü değildi fena halde etkilendim sadece , hikmet ve bilgi arayışına çıkmış bir yolcu gibiyim ,  yıldız kaymasından farksız bir serüvene çıktığımı hissediyorum , ilginçtir ruhsal bir yolculuğa çıktım birden ,ateşe atılan ibrahim’in son noktasında bile Rabb’ini anmaktan vazgeçmemesi ,ateşi güle çevirmişti , başka bir kıssa, artık son bittim noktasıydı musa için karşısına çıkan deniz , ve Rabb’inden yardım istedi akabinde deniz yol olmuştu , işte günler böyle son bittim noktaların toplamları şeklinde geçiyor , bir tarafı eksik insanlar olduk çıktık , ah bir tanem canım kızım , sen uzaklarda biz uzaklarda , iyi ki istanbul içimizde , şimdi ne mi yapıyorum , oturduğum yerden kalkıp Çengelköy  sahiline indim ,  bir taşın üzerinde oturuyorum , hayallerden hayallere sürükleniyorum ve ne çok hayal kurduruyor bu şiir mavi şehir diyorum , hayaller bana sanki bir gün gerçek olacakmış gibi öyle yakın ve inandırıcı geliyor ki , bu mutluluk bana yetiyor kızım , sis giderek açıldı , suyun mavi rengi ortaya çıktı , her zaman çoğu zaman bir damla mavi su bile , değil midir bize umut verir , ya da denizden esen ve bizi kendimize getiren yosun kokulu sır dolu şifası  , her türlü yorgunlukların yükünden çekip  çıkarır insanı , evet mavi derin su böyle siyah bir tüle dönüşüyor akşam olunca , ve ışıklarla donanmış şehir , gecenin esrarlı havasını çekiyor boğazdan , bugünlerde akşam ve geceleri boğaz köprüleri o kadar muhteşem aydınlatılıyor ki görülmeye değer ve şehir İstanbul olduğunu ispatlıyor , canım kızım hafta sonu vapurla  karşıya geçtim , özlemişim kısa sürse de deniz yolculuğunu ne zaman binsem vapura aynı duygu aynı sevgi ve coşku ile şehrin kokusunu , insanı aşık eden yüzünü seyrede seyrede  suyun üzerinde ilerlemeyi , bak dün çok güzeldi boğaz deniz , ve bahar günlerini aratmaz güneşli bir İstanbul vardı , başımın üzerinde martılar , azalan ve çoğalan kuşlar hiç boş bırakmıyorlar göğü , şehir akşam olunca ışıklarla süsleniyor, en güzeli de istanbul oluyordu hepsi , insana ummadık düşler düşürüyor yağmur gibi dünyamıza..,” , yaaa babacığım işte gördüğün gibi yazıp yazıp gönderiyorsun ama kızım ne der kendisini nasıl hisseder diye düşünmüyorsun , bu tıpkı karnı aç kimsenin vitrindeki leziz yemeklere imrenerek bakması gibi ,neyse babacığım sen yine yaz , bakma sen benim mızmızlanmama aslında iyi geliyor , , eveett biraz magazin diyelim mi : beren saat , kösem sultan dizisindeki performansı beğenilmeyince evliliğinden kaynaklandığı söyleniyormuş ,mide tüp ameliyatı ile 68 kilo veren fatih ürek şu an 74 kiloymuş herkes çok şaşırıyor muş son haline , Hıristiyan aleminin Hz. İsa'nın doğumunu kutladığı 25 Aralık Noel Bayramı öncesinde, Beyoğlu'ndaki Saint Antuan Kilisesi'nde Noel Ayini yapılmış  ( bu haberi yok say musti ) , güzel oyuncu belçim bilgin İbrahim Çelikkol’la başrolünü paylaştığı ‘Kördüğüm’ dizisinin 7 Ocak’ta ekranlara geleceğini anlatıyormuş , ilginç bir magazin Irak'ta 40 yılı aşkın bir süre sonra ilk kez düzenlenen güzellik yarışmasının kazananı Şeyma Kasım Abdülrahman'a ,  DAEŞ'den telefonla tehdit gelmiş  , Azerbaycan'da yaşanan ekonomik kriz  yılbaşı konseri için anlaşan Hadise’yi vurdu , konseri  iptal olan şarkıcı, 700 bin liradan olmuş …neyse babacık son olarak şarkıcı Teoman ile ilgili bir roportaj yazısı var , ilgini çeker diye gönderiyorum , adam saçmalamış yani resmen tuhaf kafası uçmuş olmalı , bak neler söylemiş : “..Şarkıcı Teoman bir dergide kaleme aldığı yazısında çocukken Türk olmaktan nefret ettiğini ve bu durumun midesini bulandırdığını söyledi…VE düşüncelerini  şu şekilde aktardı:Türkiye'den İstanbul'dan, Topkapı Garı'ndan, Türk Sanat Müziği'nden, türkülerden, tıklım tıklım otobüslere binerken başkalarının önüne geçmek için çabalamaktan, folklordan, futboldan, kuyruğa girmeyi bilmeyen insanlardan, çamurdan, mahallelerinden geçtiğimde sataşan çocuklardan, ter kokusundan, din ve turizm dersinden, sokak kapıları önündeki ayakkabılardan, maşrapadan, köylülerden, minibüs muavinlerinden, tığ işlerinden, gül suyu kokusundan, başörtüsünden, alaturka tuvaletten, seccadeden, elektirk ve su kesintilerinden, bağlama ve zurna sesinden, yemek yemekten, blok flütten, halay çekenlerden göbek atanlardan, yemek kokan apartmanlardan, kalabalıktan, babasızlıktan, fakirlikten, sıskalığımdan, sevgilim olmamasından, utangaçlığımdan, ve Türk olmaktan nefret ediyorum. Midemi bulandırıyor. Lottoyu kazanmalı ve burada kalmalıyım. İsviçreli olmalıyım! Burada Elvis gibi biri de olabilirim.” İfadelerini kullandı.(kaynak/uçankuş) , tamam babacığım bugünlük bu mektup yeter , bizi çok merak ettiğini yazmışsın merak etme , her ne kadar yakın çevrenin terör riski yüksek olsa da okuldan eve , evden okula gidip geliyorum , şimdilik mutlu ve sağlıklıyım,asıl sen kendine dikkat et, nasıl başarıyorsun bilmiyorum ama  aylık doğalgaz faturası nasıl 7.00 TL.gelmiş olabilir , bak hasta olursan çok kızarım tamam mı ?..hadi Allah’a emanet ol , ellerinden hasretle öperim ..



15.11.2017

Mustafa kaya / mardin

( Mektup-42 başlıklı yazı cirik tarafından 3/11/2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.