Bugün perşembe..aylardan ocak,mezarlıktayım,en hüzünlü günüm,babaannemi kaybettim,kabre konan bendim gözyaşlarımdan düşen 21 yılın hatırasıydı,kazılan kabir çukurunu doldurdu göz yaşlarım,sökülen kalbimi bıraktım bugün bir servi ağacının gölgesine,mezarlık ve servileri alıp gökyüzüne çıkartıyor  yaşadığım hüzün beni de,toprağa ellerimi sürüyorum,avuçlarıma alıyorum  toprağı  babaannem gülüyor kabrin içinden"..üzülme sakın kızım yerim cennette güzel bir bahçe.." hissediyorum beni görüyor ve bana bunları duyurmaya çalışıyor korkmuyorum bu kez yaşadığım bu ruhsal göçlerden,içime huzur doldu,ölümü seviyorum ölmekten korkmuyorum biliyorum ki ölüm sonrası da ölümsüz bir hayat gerçeği var hem en güzeli ile ,eksiksiz ve üzüntüsüz,ben bu kabri sevdim bu düşünceleri sevdim .biliyorum ki bu dünyada neleri çok özlüyor ve istiyorsam tastamam verilecek ölümsüzce üstelik,babaannemin acısına ancak böyle bir duruş ile dayanabilirdim ben.Bugün hiç beklemediğim bir gelişme oldu

beni yıllarca arayıp sormayan annemi yıllar sonra görüyordum yakınlarım eli ile işaret ediyorlar annemi bana,burada mı görmeliydim anne seni,mezarlıkta mı..? beni bırakıp gittiğin yılları nasıl görmezlikten geleceksin,şu mezarlık mı olmalıydı buluşacağımız mekan,bir cenaze merasimi mi  anlatmalı anne-kız kavuşmasını,kabre konulmaktan beterim anne!!,terk ettiğin kızını görmek için attığın adımı ölüm gibi aldım sensiz ölmekten beter yıllarımı hatırlattın bana,ölü rengimi farkettin mi anne,seni ben de ilk görüyorum yıllar sonra bu beklenmedik karşılaşmaya hazır değilim,nedendir bilmiyorum sana soğuk ve uzaktım oysa ne çok aradım ve beklemiştim seni ,kabir merasiminden sonra bırakıp gideceksin işte yine bırakıp gidiyorsun beni,seni affetmeyeceğim,seni affetmeyeceğim,içime akıttığım acılarım ve sevgiye aç duygularımı hiç anlamadan dönüp gittin işte,kederlerimi acılarımı,yapayalnızlıklarımı ne zaman anlayacaksın,ne zaman fark edeceksin bir kızın var senin dönüp yıllarca kucağında sevmediğin,ahh anne...içimde sana ayrılan sonsuz sevgimi derin özlemimi birine  anlatmaktan korkuyorum,kimsenin bilmesini duymasını istemiyorum anne,aslında seni çok seviyorum,seni çok seviyorum anne,öfke ve kızgınlıklarıma rağmen anne ismi ile başlayan duygu bütün bedenimi sarıyor ısıtıyor beni her şeyi unutuyorum,öyle hasretim ki elimden tutmana,beni bağrına basmanı istiyorum,kokunu bilmiyorum anne bana kokunu ver esirgeme anne kokusunu benden ,anne diye seslenmek istiyorum,anneciğim demeyi çok istiyorum,ahh anne seni asla affetmeyeceğim ve kimseye de seni nasıl sevdiğimi söylemeyeceğim,benimle kabre girecek sırrım işte bugünkü gibi kabre konulacağım seni de alıp sakladığım yüreğimle mezarlıktan uzaklaştığımda içimde  dinmeyen hıçkırıklarımı teselli eden amcamı dinlemiyordum bile ,benim gözyaşlarımın sebebi hak olan ölüm için değil annemi görmüş olmamın tükenmez heyecanı derin boşluğu ve bir annemin var oluşunun çok uzaklığıydı,nefret edilir miydi ..? bir anneden,bir yabancıdan farksız sayılır mıydı anne ..? bugün çok acı doluydu benim için tüm hüznümü yüklenmiştim mezarlığa ve ölüm gerçeğine ve en önemlisi anneme bu kadar yakın olmamıştım,yıllar ne gösterecek bilemiyorum az önce yıllardır özenle sakladığım fotoğrafı çıkardım,siyah beyaz bir fotoğraf annemin kucağındayım çocuk halimle mutluluğumu bilemezsiniz,annem ve ben nasıl da yakışıyoruz bir birimize kendimden bile saklıyorum bu resmi,ahh kimse bilmemeli çıkarıp çıkarıp bu mütevazi resmi ve gözyaşlarıma boğulduğumu ve seni öptüğümü anneciğim hiç kimse bilmemeli kimse görmeyecek ve bilmeyecek,yıllarca adını sayıkladım ,zaman zaman da hiç affetmedim seni anne ..

 

 

 

12.02.2017

mustafa kaya
          
( Metruk Günlük - 1 başlıklı yazı cirik tarafından 5.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.