.. .pappa (asıl adı fatma) , o benin babaannem 88 yaşında , son yıllarını Ankara'da bizimle geçirdi vefat ettiği güne kadar, onu anlama fırsatı buldum,gezmeyi sevdiğini bildiğimden arada bir evin önündeki yola çıkar dolaşırdık bir eli bastonunda bir eli ,elimde iki sevgili gibi ))) gezinirdik yüzü güler neşelenir birden konuşkan olurdu başlangıçta pek anlamazdım konuşmalarını ama sonradan her dediğini gayet iyi anlıyordum , bazen uzamış tırnaklarını kesmemi isterdi onun pedikürcüsü bendim ,bazen hadi papa dışarı çıkalım mı ? der demez yerinden kımıldar ayaklanırdı , bir varmıışş bir yokmuşş oldu o güzel yaşanmışlıklar,sahi pappa..!! ismi,lakabı nasıl nereden geliyordu araştırmadım doğrusu nasıl bir açılımı var,böyle telafuz edilmesinin kaynağı nedir ? neden bu şekilde ifade edilme ihtiyacı duyulmuş , başka bir dilde kullanılıyor mu ? bu güne kadar merak edip öğrenmişte değilim,pappamın fedakarlığı kendine has tarzı ve konuşma diriliği farklıydı herkes ne söylediğini ilk anda çözemezdi ama alışanlar tercümansız anlardı,gezintiyi çok sever sessiz sedasız kendi halinde köyde gezinir bir sekiye ilişirdi,yaşadığı evde elinde idare lambası olmadan evin karanlık arka odalarına giderdi ben çekinir korkardım karanlığa yürümekten ama papa maşallah ilerlemiş bu yaşlı hali ile çok cesurdu, gözlerinin keskinliğine her zaman hayret etmişimdir köyün suyu havası doğal gıdalarının bünyesindeki güzellikler olmalı herhal,pappa ,o kendine mahsus sessizliği ve yalnızlığı içinde hangi duygu ve heyecan ve sevinçlerin renkleri ile günlerini geçiriyordu bilinmez ,ancak şurası gerçek ki kendisiyle ilgilenilmesinden karşısına geçip konuşulmasından çok mutlu oluyordu ,duyarlı ve kimi zaman hayret derecede zekiydi,güldüğü zaman güzelleşiyor konuştukça açılıyordu susması gerektiği yerde de susuyor ve sessizleşiyor ve oturduğu yerde uyku nöbetlerine tutuluyordu,Allah rahmetiyle muamele etsin mekanı cennet olsun ahırete göçmüş ecdadımızı anmak ve anlatmak vazifelerimiz olmalı,pappam benim..o ilerlemiş yaşına rağmen neredeyse düştü düşecek yürümelerinin insanda uyandırdığı endişelere rağmen fırsatını buldukça bastonunu kaptığı gibi cirikten(köyün çeşmesi) yukarı doğru ağır aksak yürür sıra sıra komşulara gider dışarıda sekilerde oturur herkesin saygı sevgi çemberi içinde görürdüm,sık sık uğrar sularını doldurur ihtiyaçlarını giderirdim pappamın çok duasını aldığımı bilirim ..
….



11.03.2000/istanbul
mustafa kaya
( Pappa başlıklı yazı cirik tarafından 5.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.