AYNA

...bir gün , bir aynaya bakıyordum , hiç anlamı olmayan gereksiz bir kurgu yaptım durduk yerde , kendim yazdım kendim oynadım , lise yıllarım ergenlik çağları ,aynanın içinden beni çeken bir el olmasını istedim , evet , korkulu bir serüven olsun bin meraklı beni de sürüklesin , ne var ne yok görmek merakı ile ayna içinede seyahat etmek istedim , bu el beni aynanın içinde bilinmezliklerin merkezine doğru uçursun , orada yeniden yeni başlangıçlar mı göreceğim yoksa sancılı sıkıntılı azap olan bir dünya mı bekliyor olacak ?,  bir farklılık bir değişim görmek merakıyla kurgunun içindeyim ,  fakat dönmek istediğimde dönmem mümkün olsun diye tedirginliğimi de inceden ilan ediyordum , ayna içindeki serüvenli saatlerim için zaman ve gün kavramı olacak mı , olsun muydu , yoksa çok çabuk neler olacağını öğrenip çıkıp geri mi gelsem , ayna ve benim aramdaki iletişime bağlı olsun neye karar verirsem hemen gerçekleşsin , tabi karar veremedim , kurgunun bu yerinde aynanın , ormanlarda saklı cadıların masalını aklıma getirdiğini hayretle hissettim , evet çocuklara zarar veren kötü niyetli varlıklar , acaba aynı cadılar aynanın içinde tuzaklarını kurmuş olabilirler miydi , cadının aynası olmasın sakın bu ayna , kendim ettim kendim buldum sanki , ayna ile bu kadar yüz yüze derinlemesine bakışmaktan bir an ürktüm , vaz geçmeliyim , evet hemen şimdi derhal çekmeliyim kendimi , ayna içine seyahate zorlayan merakımdan uzaklaşmalıyım , çünkü giderek bu oyun ürkütücü hatta yoğunlaşınca tuhaf karıncalamalar baş gösteriyor , hemen şimdi hayırlı işlere yönelmeliyim sevmedim ben bu kurguyu , bismillah Allah'u Ekber , euzubillahimineşşeytanirracim ...der demez kendime geliyordum , gerçekten tuhaf bir kabus , bir noktaya yoğunlaşmak , ruh ve bedenen olmadık saçmalıkları duygu his noktasında birikmek , insanda beklenmedik gel gitler , ruhunda savrulmalar  başlatıyor , derin bir nefes aldım , bunu hiç bir daha asla yapmayacağım ve düşünmeyeceğim , çünkü akşam olmuş hava kararmıştı , karanlığın bir saatiydi , ayna ile şaka olmazdı , yoğunlaşınca ayna konuşmaya başlıyor gibi sizi kendine çekiyor , veya siz bir tuhaflık olmasını beklerken tuhaflık hissetmeye başlıyorsunuz , büyüklerimden dinlemiştim korkular basınca euzü-besmele çekilmesi gerektiğini , öyle de yaptım , evet doğruydu , korkular ve endişeler ve ürpertiler benden uzaklaştı , yok oldu ,  yeniden her şey berraklaştı , insan Rabb'ine sığındığında her şey yoluna giriyor , böyle boş , faidesiz, hayırsız işlerle meşgul olmanın mü'min ahlakına sığmayacağını  öğreniyor ve her şeyin doğal seyrinde ilerlediğine şahit oluyordum, ve insan , yaratılış fıtratı ile Rabb'ini arama ,O'na inanma bağlanma yolunda meşgul etmeli kendini  , hayatını bu çerçevede devam ettirmeli , doğum ve ölümü ve sonrasını gerçekçi açıdan görecek , hayatı ve yeniden dirilişi daha anlaşılır şekilde tutarlı kavrayacaktır  ......vesselam ..


11.07.2020
Mustafa Kaya
( Ayna başlıklı yazı cirik tarafından 28.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.