ENGEL:

1-bir işin gerçekleşmesini önleyen neden, bir işi yapılamaz duruma sokan şey.

 

2-yolunda giden bir şeyin önüne konulan önleyici nesne.

 

 

 

 

ÖZÜR

1.    1.

bir kusurun, bir eksikliğin, bir suçun elde olmadan yapıldığını öne sürme ya da bunun hoş görülmesini gerektiren neden.

2.    2.

bozukluk, eksiklik, elverişsizlik, sakatlık.

 

Şimdi  biz kalkıp ... hayatları zaten zor olan bu insanlara....engeli yada özürlü  diyoruz öylemi... yazık bize yazık.... baştan onlara 1-0 yenik bakarak başlıyoruz... hemde  gerçek engel nedir bilmeden...  ...neden önce onlara kendilerini farklı hissettirip sonrada farksız gibi davranıyoruz... yerine ne  deriz , yada daha az kırıcı olarak onları incitmeden nasıl   hitap edebiliriz.İşte bunu çok düşündüm çok ince çok hassas bir konu bu... bence en kısa zamanda bu engeli kelimesini hayatımızdan çıkarıp ...  bu insanlara onlara güç verecek güçlü bir kelime bulmalıyız.. ben olsam onlara güzel insanlar derdim...hayatlarındaki bütün olumsuzluklara rağmen dik durmaya ,yaşamaya çalışan ve bunun için mücadele eden  güzel insanlar....kimin ne zaman ne olacağını bilmediğimiz bir hayat yaşıyoruz... hepimiz güzel bir insan olmaya adayken nasıl bu kadar duyarsız olabiliyoruz hiç anlamış değilim...  alışılmış sözler kullanmayacağım mesela özür beyinde başlar yada engel beyindedir diye... ben güzel insanlara destek olalım onların o güzelliklerine bir nebze katkıda bulunalım... onların zor olan hayatlarını biraz olsun kolaylaştıralım diyorum....

 

3 aralık engeliler günü diye bir şeyi kabul etmiyorum ...3 aralık GÜZEL İNSANLAR GÜNÜ

Dilerim bu 3 aralıkta herkes daha çok kendinin engelini arar da bu güzel insanlara yardımcı olur...

 

SİLGİSİZCE

( Güzel İnsanlar Günü başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 3.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.