Nikah, birbirini seven iki yüreğin helal dairesinde hayatlarını birleştirmelerinin en önemli, mutluluk dolu göstergelerinden, yapı taşlarından birisi... Hayat, her zaman erkek veya kadın bir eş ile daha da tatlı, daha da renkli geçecektir...

Eşimiz olacak hatun kişiyi istemeye giderken dizlerimiz titrer, azıcık yüreğimiz kabarır, heyecanlanırız haliyle... Söz, nişan derken hoop bir de bakmışsınız nikah memurunun karşısındasınız... Eşiniz ve siz o büyülü kelimeyi, eveti söylediğinizde, omuzlarınızdan bir yük kalkar, daha sonra tabi ki hayat gailesi ile başka yüklerde binecektir kadın ve erkeğin omuzlarına...

Bilirsiniz ki esprili bir milletiz biz Türkler... Belki de bu espri yeteneği bizim genlerimizde var. Dünya çapında çok önemli gülmece ustalarımız vardı geçmişte, şimdilerde de var tabi ki... Nasrettin Hocalar, Bekri Mustafalar, Temel ile Dursun hep bizimdir... Zaman aman akıl dolu esprilerimiz olsa da bazı zamanlarda olur olmadık yerlerde de esprileri patlatırız, kimi nikah törenlerinde olduğu gibi...

Çok kısa bir zaman önce nikah memuru arkadaşın sorduğu soruya esprili bir şekilde cevap vermek isteyen gelin hanım 'Hayır demek ne mümkün, tabii ki evet' yanıtı nedeniyle memurun nikâhını kıymadığı gelin Hatice Koşman, amacının sadece şaka yapmak olduğunu söylüyor. Damat Turgut Dinçer Güneri ise memura tepkili: ''15 dakika dil döktük, ikna olmadı. Yaptığımız tüm masraflar boşa gitti'' diye konuşmuştur... Değişik zamanlarda değişik cevap veren bir sürü insanı ben de biliyorum. En nihayetinde prosedür böyle ise bile, biraz hoş görülü olmak hiç de zor değildir ki böyle bir cevap verildi mi memur arkadaş olgunluk ile karşılayıp ''Bir daha ki nikahınızda sakın böyle bir şey söylemeyin hemi.'' deyip olaya esprili bir yaklaşım da getirebilirdi...

Nikah Memuru arkadaş da haliyle kendini savunuyor ve de haklı olduğunu iddia ediyor. Kanunlar benden yana, gayet açık, net diyor... Kanunlara saygımız sonsuz tabi ki ama azıcık hoş görü ile bu iş halledilebilirdi.. Ne olurdu sonuçta, amirleriniz gelip de size hesap mı sorardı? ''Kanunu yerine getirdim, çiftler nikâh masasında şaka yapmasın'' Yani, memur arkadaş adam dünya evine giriyor, bırak da iki şaka, bir iki sululuk yapsın.

Esprili bir kaç cevabı inceleyelim. ''Espritüel damat kelime oyunu yapmış ... hayırlısıyla evet yerine "hayır" ve "lısıyla"yı bölmüş, araya da bir kaç saniye boşluk koyunca gelinin ödü kopmuş.'' İşte bir ilginç cevap örneği daha ''bizimkisi düğünden önce olduğu için öyle gelinlik falan yoktu üzerimde, nikah memuru sorduğunda, ben çok romantik bir cümle ile, gücümün yettiği,ömrümün bittiği ana kadar, eveeeeeeettttt dedim:aşığım: memur çok sert bir memurmuş ve hiç gülmezmiş, ama bana öyle bir gülümsedi ki, eşime dönüp ee damat bey böyle bir cümlenin altında kalmazsın inşallahh dedi, eşimdeee aynı cümleyi söyleyerek eveeeeeeeeeeeeettt diye bağırdı'' Nikah Memuru soruyor yine ''Siz x beyefendi y hanımefendi ile dönüşü olmayan bir yola girmek istiyor musunuz?girelim bakalım memur bey!'' İşte böyle ilginç cevaplar da var... Mutlu bir olay ise yaşanılmaya çalışılıyorsa fazla da germemek lazım, üzmemek lazım insanları... Kimse o nikahı niye kıydınız diye size hesap sormaz, görevden de almaz sizi... 

( Nikah Törenine Azıcık Espri Katmanın Bedeli Bu Kadar Ağır Olmamalı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.