Zamanımız stres, sıkıntı, ekonomik krizler ile hemhal olma, iç içe yaşama zamanı... Çok da iç açıcı yaşamıyoruz Türk Toplumu olarak. Ortadirek, küçülme yolunda emin adımlar ile ilerliyor... Ailelerin büyük bir kısmı, ya otomobil kredisi ya da ev kredisi ödüyor, haliyle geçinmekte zorlaşıyor... İnsanlar mesaileri bitince evlerine gidiyorlar... Yaz geceleri bile sokakta dolaşan insanları görmek zorlaşıyor... Herkes geçim derdinde, seçimi meçimi kafaya takan yok... Zaten yakın zamanda seçim de yok...


İnsanlar gece evlerinde sekiz kısım tekmili birden Türk dizilerine takılıyorlar gece geç saatlere kadar... Ben hiç bir diziyi izlemiyorum desem de zaman zaman komedi ağırlıklı programları seyrediyorum, kaslarımız gevşiyor biraz gülünce... Kendimde mizah ağırlıklı yazdığım için bana kıyısından köşesinden faydası da oluyor seyrettiğim skeçlerin... Yalnız burada şu konuya dikkat çekmek ihtiyacı duydum, bir özel televizyonda seyrettiğim skeçten sonra... Skeç ölüm ve ahiret hayatı üzerine kurgulanmış... Bir delikanlı, babası ile her ferdi ölü olan bir ailenin kızını istemek ve evlenmek için onların evlerine gidiyorlar... Seyirciler burada tabi aslında en masum taraf, onlara ne ikram edip sunuyorsanız, büyük çoğunluğu şartsız seyrediyor ve alıyor...


Ahiret Hayatı ve ölüm skeçlere konu edilecek bir olgu değildir... Hele hele melekleri, diğer üç harflileri ve benzerlerini skeçlere konu etmek, güldürü malzemesi yapmaya çalışmak gerçekten inanan insanları rencide etmektedir... Artık buna cahillik mi demek lazım, yoksa bilgisizlik mi?


Düzeyli komediye ve skeçlerine asla bir itirazımız yok, ancak İslam Dininin ya da başka herhangi bir dinin kutsallarını skeçlere konu eder de bunu insanların gülmesi için kullanmaya kalkarsanız Allah korusun bilerek ya da bilmeyerek küfre de düşersiniz, küfre düştünüz mü bunun sonucunda da imanınızı kaybedebilirsiniz... Oysa ki imandan daha da büyük bir lezzet, zenginlik yoktur, bundan sonrada olmayacaktır...


İnsanlara garip kostümler giydirip de eline orağa benzer bir alet verip tiyatro, sinema sahnesine de onu atıp, tövbe haşa Azrail rolünü oynayacaksın sen, ya da boynuzlu bir başlık geçirip, şimdi de iblis, şeytan oldun demek hiç hoş olmadığı gibi, insanları da yanlış yönlendirmelere, yanlış düşüncelere sevk etmektedir... Melekler nurdan varlıklardır ve kesinlikle sıradan insanlara gözle görülmezler... Gülmek tabi ki güzel, düzeyli espriler, düzeyli skeçler olursa, ancak bu metinleri yazan ve oynayan arkadaşlarında dini hassasiyetlerimize azami derecede dikkat etmeleri, inanan insanlarında rencide olmalarının önüne geçecektir... Hazreti Muhammed sav. de ''Benim bildiklerimi bilseniz az güler çok ağlardınız.'' demiştir... Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 
( Her Ne Kadar Komedi Programlarını Sevsem De başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.