Allah Vergisi bir sesi var deriz. Bu çocuğun tiyatroya Allah vergisi bir yeteneği vardır. Allah vergisi, haliyle bir yeteneği belirtmek için yapılmış betimleme... Oysa Katma Değer Vergisi ve Gelir Vergisi diye de bir vergi var ve her vergi dairesinin kapısında da yazar ''Vergilendirilmiş kazanç kutsaldır.'' Ben kutsallığa karşıyım da derseniz, vergiden de kaçarsınız...


Vergi bilinci geçmişte çok da gelişmemiş bir toplumuz. Seksenli yılların başında Turgut Özal memlekete KDV yani Katma Değer Vergisi kavramını soktu. Her satılan maldan belli bir miktar KDV devletin kasasına girdi... Her ne kadar baştan halkın sırtına binmiş bir yük olarak görülse de vergi toplanmadan da memlekette belli bir refah seviyesini yakalayabilmek gerçekten zor. KDV oranları kimi zaman yükseliyor, kimi zaman da düşüyor, asansör misali bir iniyor bir çıkıyor...


Verilen vergilerde, devlet tarafından toplanan vergilerde muhasebeleştiriliyor haliyle. Vergi kaçırmak her ne kadar kaçıran için kâr gibi görünse de, toplayanın, yani devletin hanesine de zarar olarak yazılıyor. İşte bunun içinde muhasebecilerin devreye girmesi lazım. Tabi o muhasebeciler de sizin vicdanınızda ki muhasebeciler... Vicdan muhasebesini iyi yapanlar kendi muhasebecilerine de vergilerini tam vermeleri için kesinkes talimat verirler...


Allah Vergisi yetenekler de herkese eşit şekilde dağılmıyor. Kimisine müzikte, kimisine resim de, kimisine edebiyatta veriliyor bu yetenek. Kimisine de hiç bir yetenek verilmiyor... Tabi ki sadece Allah vergisi yeterli değil, bunun yanında bir de çalışmak, hem de çok çalışmak lazım ki peşinden de önemli ve dünya çapında başarılar gelsin...


KaDeVe diye de yazdınız mı, bazı muzip arkadaşlar da yok deve diyorlar, ancak vergisiz de bir şey olmuyor, devletin kasası da dolmuyor. Zamanla KDV oranları belki daha da düşürülüp makul seviyelere indirilebilir diye düşünüyorum... Hemen hemen bütün gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde Katma Değer Vergisi az ya da çok var. Yeter ki bu toplanan vergiler yerinde ve tam zamanında halkın yararına kullanılmış olsun, halk da buna kanaat getirsin. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Allah Vergisi İle Katma Değer Vergisini Karıştırmayalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.