Amca dedin mi, baba yarısı derler, dayı dedin mi de anne yarısı derler. Arkan da sağlam bir dayın oldu mu hayatta hiç bir şeyden de korkma derler. Akrabalık ilişkileri içinde dayı, teyze, amca hala önemli bir yer tutar... Dayılar pek bir sever yeğenlerini, yeğenler de dayılarını haliyle... Dayı ile yeğeni arasında fazla yaş farkı da yoksa ağabey kardeş gibidirler dayı ile yeğen...



Argo da sözü edilen dayılık ise toplumca hoş karşılanmayan, akrabalık ile ilgisi olmayan kaba bir davranış kalıbıdır... Son günlerde milli takım da yaşanan olayları hepiniz duydunuz ve gördünüz... Toplumda kilit noktalarda önemli görevlerde sorumluluk alan insanların hiç yapmaması gereken hareketleri, milli takımlar baş sorumlusu Hocamız maalesef sergiledi... İnsan haliyle üzülüyor. Bulunulan makam gerçekten çok önemli... Sorumluluk sahibi insanların böyle davranması asla beklenmez. Netice de milli takımda ki görevine son verilmiştir Hocanın... Bence de yapılması gereken buydu... Galatasaray taraftarı bile olsam bu hareketleri tasvip etmemize imkan yok...



Bu güne kadar kaba kuvvetin, dayılığın herhangi bir olayı çözdüğü görülmüş duyulmuş bir şey değilidir. İnsanlar arasında bir takım sebeplerden dolayı çeşitli anlaşmazlıklar olabilir. Meşhur atalar sözüdür ''Tatlı dil yılanı bile deliğinden çıkartır.'' derler... Yeri geldi mi alttan almasını da bileceksiniz. Herhangi bir dalda bir milli takım sorumlusu olduğunuz zaman, müsabakalarda Türk Milleti adına yarışıyorsunuz. Üstünüzde seksen milyon Türk Vatandaşının sorumluluğu var. Dolayısı ile bu sorumluluk bilinci ile hareket etmek gerekir azami ölçülerde... Yanlış bir şey yaptığınız zaman bundan hem kendi kişiliğiniz hem de o millet zarar görür...



Futbol Federasyonu burada Hocanın işine son vererek en doğrusunu yapmıştır. Kulislerde şimdi tekrar Galatasaray'ın başına geleceği söylentileri de dolaşmaktadır ki bu da çok yanlış bir hareket olacaktır kanımca... Yarın buna benzer bir olayın, Hoca Galatasaray'ın başında iken de yaşanmayacağını kim garanti edebilir ki? Uzun bir müddet bu olay unutulana kadar Hocanın hiç bir yerde görev almaması en doğru davranış biçimi olacaktır kanaatimizce...



Hangi spor dalında olursa olsun, milli takım demek Türk Milleti demektir. Siz orada antrenörlük yaparken belki yirmi tane sporcunun başındasınız lakin seksen milyon insan da sizin hem başınızda hem de arkanızda sizden başarı bekliyor. Dayılık, kaba kuvvet, afra tafra beklemiyor. İnsanlar bulundukları mevkilerin hakkını verirler ise yarın dünyadan göçüp gittikleri zamanda adları güzel bir şekilde anılacaktır, yoksa gerisi hikaye ve fasafisodur... Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Dayı Anne Yarısı İse De Dayılık Yapmamalı Yine De başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.