Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 7.07.2017
Okunma Sayısı : 1883
Yorum Sayısı : 1


Yok  yok,  öyle  para,  pul, mücevherat  hırsızlığından  bahsetmeyeceğim.  Vurgun,  soygun,  talan,  iç etme,  hortumlama  filan  zaten  benim  boyumu  aşan  konular...  Ona  da  dokunmayacağım.  Dokunacağım  konu  şiir  hırsızlığı.

Edebiyat  sitelerine  üye  olup  buralarda  bir  kaç  karalama  yapmaya  başlayalı  6  yıl  oldu  neredeyse.  Hani  daha  önce  de  yazardım  bir  şeyler  ama  öyle bir  defterde  toplamak,  dosyalamak filan  gibi  huylarım  olmadığı  için  kayboldu  gittiler. 

Neyse  efendim.  Edebiyat  sitelerinde  yazmaya  başladıktan  sonra  pek  çok  şair  ve  yazar  dost  da  edindim tabii  ki.  Ancak,  bu  dünyaya  adımımı  atmamla  birlikte  yepyeni  bir  kavramla  daha  tanıştım.  Daha  da  doğrusu  yepyeni  bir  hırsızlık  türü:  Şiir  hırsızlığı.

Bir  insan  bir  başka  insanın  şiirini  niçin  çalar  bunu  hâla  anlayabilmiş  değilim.  Ama  yine  de  bu  kötü eylemin  bile  bir  mantığı  var  elbette.

Mesela  hırsız,  toplum  içinde  popüler  olmak  ister.  Herkes  ondan  ''  Vay  beee  adam/ ya  da  kadın  ne  yazıyor  kardeşim.  Kaleminden  kan  damlıyor''  Desinler  diye  hırsızlık  yapabilir.

Mesela  çaldığı  şiirleri bir  kitapta  toplayacak  veya  çaldığı  şiirleri  besteletip  şarkı  yapacak  ve  bundan  para  kazanacaktır.

İyi de  Kadıköy'de  Dostoyevski'nin  eserleri  bile  1 Tl  ye  satılırken,  en  baba  müzisyenin  albümü  en  fazla   kırk-  elli  bin  satarken  adı sanı  duyulmamış  bir   veya  bir kaç  şairin  şiirini  çalarak  oluşturduğun  bir  kitabı  kaç  paraya  satabilirsin  ki?  Bundan  nasıl  gelir  elde  edebilirsin  ki?

Atıyorum:  Sami  Biberoğulları'nın  tüm  şiirlerini  çal (  Hatta  çalmana  gerek  yok.  Buyur  tepe  tepe  kullan)  kitap  yap,  kaç  tane  satabilir  de kaç  para  kazanabilirsin?

Bu  lafları  tabii  ki  pek  muhterem(!)  şiir  hırsızlarına  söylüyorum.

Yahu  pek  çok  arkadaş  şiir  kitabı  bastırıyor da  ne  oluyor?  En  az  yüzde  sekseni  imzalayıp  imzalayıp  her  önüne  gelene  bedava  dağıtıyor.  Yalan  mı?  ''Ben  şiir  kitabı  bastırdım.  Bu  işten  de  çok  para  kazandım''  Diyene  rastlamadım  daha.

Eee  o zaman  ne  diye  şiir  çalar  hırsız  bey/  ya  da  bayan ?

Kleptomandır? 

Kleptomanlar  heyecan  için  hırsızlık  yaparlar  ki  onların  pek  çoğu  oldukça  zengin  insanlardır  aslında.  Peki  şiir  çalmanın  heyecanlı  bir  tarafı  var mı?  Bence  asla  yok.  Herhangi  bir  siteden  çok  rahatlıkla  herhangi  bir  şairin  şiirini  kopyalayıp  kendi  sayfana  yapıştırmak???  Bunun  neresi  heyecanlı  ki?

Ancak  yine  de  yukarıda  saydığım  sebeplerde  az  buçuk  mantık  bulmak  mümkündür

Peki  şöyle  bir  şeyi şiir  diye  çalmanın  mantığı  nedir  Allah  aşkına?

Elma  yanaklım  benim
Kiraz  dudaklı  sevgilim.
Seni  o  kadar  seviyorum  ki
Aşkından  ölüyorum.
Geceleri  gözüme  uyku  girmiyor.
Hasretinden  mum  gibi  eriyorum.
Ne  olur  sen  de  beni  sev.
Eğer  sen  de  beni seversen  
Ben  dünyanın  en  mutlusu  olurum.
Eğer  sen  beni  sevmezsen
Yaşayamam  bu  dünyada  
Karar  ver  yaşayım  mı  yoksa  öleyim  mi?
Bir  an  önce  karar  ver.
Yaşamamı  istiyorsan  elma  de
Ölmemi  istiyorsan  armut  de
Ama  eğer  ölürsem
Arkamdan  gözyaşı  dökme
Benim  tatlı  sevgilim. 

Evet...Bir  gün  bakarsınız  bir  şair  ciyak  ciyak  yırtınıyor  ''  Şiirimi  çaldılar''  Diye.  İnsansınız,  merak  edersiniz  tabii  ki  gerçekten  şiiri  çalınmış  mı  diye.  Araştırırsınız  bir  bakarsınız  ki  evet  gerçekten  de  yukarıdaki  şiirin  tıpkısının  aynısı  olan  bir  şiir  birileri  tarafından  çalınmış  ve  çalan  altına  kendi  adını  yazarak  yayınlamış.

İşte  benim  bir  türlü  anlayamadığım  şey  tam  da  budur.

Yahu  be  mübarek  adam/  ya  da  kadın !

Attığın  taş ürküttüğün  kurbağaya  değsin  bari.  Şu  yukarıdaki  gibi  bir  zırvanın  nesini  çalarsın  şiir diye?   Yani  hani  hırsızlık  yaptığın  için    şiirin (  Allahım  affetsin,  şiir  dediğim  için )  asıl  sahibi  tarafından  mahkemeye  verilmen  ve  yüklü  bir  tazminat  ödemeye  mahkum  edilmen  şahane  bir  şey  olur  illevelakin  şöyle  bir  şey  için  farzedelim  15- 20  Milyar  gibi  (  ya  da  daha  fazla  )  bir  tazminat  ödemene  de  üzülürüm  doğrusu.  Yani  düşünsene  be hey  salak !  Böyle  bir  şeyi -  üzerine  para  verse-  hiç  kimseye  okutamayacak  bir  vatandaş  senin  gibi  bir  salağın  salaklığından  istifade  milyarlarca  lira  tazminat  kazanıyor.  Yazık  günah  değil  mi?  Çalacaksan  adam  gibi  bir  kaç  şiir  çal  ki  yaptığın  hırsızlığa  değsin  bari.

Eveeet.  Şimdi  gelelim madalyonun  bir  başka  yüzüne.

Bakın  şöyle  durumlar  da  oluyormuş:

Vatandaş   yukarıdaki  şiiri  yazıyor.  Tabii  olarak  millet  daha  ilk  mısrada  ''Öğğğğ''  demeye  başlıyor.  Fakat  yazan  kişi  şiirinden  o kadar  emin  ki.   bu  ''Öğğ''  sesleri onun  kulağına  gitmiyor.  Zaten  sitelerde  öyle  ''  Öğğ''  diyen  de  yok.  Millet  genelde  ''  Yüreğine  sağlık,  böbreğine  sıhhat, midene  afiyet ''  Türünden  döşeniyor  yorumları. Ancak  vatandaş bununla  yetincek  kadar  sıradan  bir  şair  değil.(  Allahım affet.  Bu  sefer  de şair dedim. ) Üstelik    bu  muhteşem  eser  (  Hay  dilim  kopsun. Eser  dedim  şuna  yahu  ) yeni  kitabının  hit  şiiri  olacak.  O  halde  daha  da  fazla  tanıtım  yapması  gerekir.  Ne  yapmak  lazım  bu  durumda?

Çok  kolay  aslında.

Hemen  sahte  isim  ve  profille  bir  sayfa  daha  açıyor.  O  sayfada   yukarıdaki  şiirini (  Yine  şiir  dedim.  Günah  hanem  bayağı  kabardı.)  yayınlıyor;  sonra  ver  coşkuyu  ''  Amanın  dostlar  şiirimi  çaldılar ''  

Eee  raklamcılığın  temel  kuralı  nedir?  Reklamın  iyisi,  kötüsü  olmaz.  Reklam  reklamdır.

Haaa  bu  arada  şiiri çalınan  pek  çok  arkadaşımı  töhmet  altında  bırakmamak   yazımı  noktalarken  bir  hususu    da  açıklamam  gerekiyor:

Pek  çok  arkadaşımın  şiirinin  çalındığı  da  doğrur  elbette.  O  arkadaşlarımı  kesinlikle  tenzih  ediyorum. 

Sondan  bir  önceki  mesaj:  

Sayın  hırsız  beyefendi  veya  hanımefendi!''  Çalacaksan  bari adam  gibi şiir  çal''  dedim  ya.   Gidip  de  Cemal Safi'nin,  Abdürrahim  Karakoç'un, Karacaoğlan'nın  şiirlerini filan  çalmaya  da kalkma  sakın. Çok  fazla  açık  verirsin  öyle  yaparsan..  


Ve  son  Mesaj:

Evet..Bu  kadar...Şiire  gönül  vermiş  tüm  dostlara  benden  çay. Hırsızlara  yok.

( Çalmanın Da Bir Mantığı Olmalı. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 7.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.