Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 2.04.2017
Okunma Sayısı : 1253
Yorum Sayısı : 0
Gerçekler yorar insanı

Gerçeklerle yüzleşememek; bir zaafiyet, acziyet işaretidir. Tepki olarak kabul edilebilir bir cevap üretilemeyince:
Suskunluk, yalan, kaçış, saldırganlık, görmezlikten gelme gibi savunma mekanizmaları devreye girer.
Kişi hem  kendini tedirgin ve mutsuz eder, hem de muhatabını manen kaybetmiş olur.
Ve bu durumu yol yapıp otomatiğe alır fark edinceye dek.
Birlikte yaşamak; hayatın gereği ve gerçeğidir.
Onu bir sanat olarak görmek, işi zorlaştırır, sadece bir kısım insanlara özel bir vazife imiş konumuna indirger.
Başkalarının bize taktığı, dayattığı, öngördüğü, benimsettiği gereksiz algı, değer ve kavramları, bireysel mantık süzgecinden geçirip tasnif ettiğimizde, bir çoğunun anlamsız, geçersiz ve iyi niyetten yoksun olduğunu göreceğiz ve bizde oluşan bir kısım zaafiyetlerin, zorla giydirilen deli gömleği gibi olduğunu anlayarak, ayrıldığımız, ayrıştığımız, ayrı düşürüldüğümüz insanların, kiminin sağ kolumuz, kiminin sol kolumuz gibi değerli ve gerekli olduğunu fark edeceğiz.
Kainat bir bütün ve yaşadığımız yer dünya.
Mahallemdeki insan da beni ilgilendirir, uzak kıtada yaşayan bir canlı da.
Böyle bakıldığında, zihnimizdeki kin ve haset değirmenine atılacak tohum arama zahmetinden de kurtulmuş oluruz.

02.04.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Gerçekler Yorar İnsanı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 2.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.