1 İdeal Toplum
Yaklaşık 2500 yıl önce yaşamış Platon der ki:
" devleti, en iyi onu yakından tanıyanlar istismar edebilir". Buradan hareketle; dini, dili, hukuku, yönetim bilimlerini de en iyi bilenler, meyilli iseler, en nitelikli şekilde onu suistimale açıktırlar.
Dünya ve ülke ölçeğinde, ideal toplum düzenine doğru ilerlemenin yolu, evrensel olarak asgari ortak değerlere odaklanmaktır.
Yoksa dişe diş, başa baş, göze göz kavgalarıyla ortada sağlam diş göz baş kalmayacaktır.
01.04.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
İnsan beyni değirmen taşı gibi adeta.
Fikirler, duygular üretir, tüketir.
Değirmene su gelmezse, taşlar dönmez, üretim de olmaz. Su var ama buğday biterse, taşlar kendi kendini öğütür. Arının peteğini tamamen sağarsan, beslenecek bir şey bulamaz ölür.
Zihnimiz de böyle, faydaya odaklanıp iyilik üretemezse, bu tatminsiz ortamı, soruları, boşlukları, insanın varoluşuna aykırı şeyler dolduracaktır.
01.04.2017
Ali Rıza MALKOÇ
#armozdeyis
SİGARA İZMARİTİ

Sigara içene karışan yok ama, sigarasını içtikten sonra izmaritini caddedeki saksılara, yollara atan sevgili kardeşim.
Niçin bu izmariti, cebine atmıyor ya da kulağına, burnuna sokmuyor veya yutmuyorsun.
Nefes alamazsın ya da ölürsün değil mi?
Peki o saksıdaki çiçeğin canı yok mu?
Yağmur yağdığı zaman izmaritin suyu çiçeğe şifa mı olacak?
Madem ki şifalı, sen niye kaynatıp içmiyorsun?
Sokaklar milletin aynası diyoruz da, millet de, sokak da, ayna da yalancılığa alıştı galiba!?
01.04.2017
#armozdeyis


( İdeal Toplum başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 1.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.