Ne güzeldir doğanın beyaz bir örtüye bürünmesi, yumuşacık kar tanelerinin üzerinize üzerinize gelmesi, yanağınızı, saçlarınızı yalayıp da geçmesi. Yağmur gibi değildir kar, daha yumuşaktır daha naiftir, incedir. Karlar altında saatlerce oynayabilir çocuklar ama yağmurda zordur hem dolaşmak hem de oyun; sucuk gibi olursunuz...

Hem zordur hem de çok eğlencelidir o kardan adamı oluşturmak için saatlerce uğraşmak, orasını burasını düzeltmek, sonrada gözlerine küçücük kömürleri, burnuna da havucu kondurmak. Başına da dedemizin eski bir fötr şapkasını yerleştirdik mi değmeyin keyfimize. Hayatta hiç bir şartta üşümeyecek bir adam varsa oda kardan adamdır. 

Çok uzun süreli kar yağışları aynı zamanda okullar bir iki günlüğüne tatil olduğu için çocuklara da bayram yaptırır, ha unuttum bir de servis araçlarının şoförlerine tabi ki, onlarda dinlenme fırsatı bulurlar. O beyaz örtü insanın ruhunu dinlendirir, belki yüreğini dillendirir, şairlere yazarlara belki ilham verir. Kışın insan çok dışarı çıkmak istemez aile bağları kuvvetlenir sohbet samimiyet artar...

Bir de aklımın takıldığı konu ''Kardan Adam'' hep adam, kardan kadın niye yok yıllardır düşünür dururum. Bu da bizim kadınlarımıza verdiğimiz değerdendir herhalde diye, sanal bile olsa onlar üşümesin biz adamlar üşürüz onların yerine, onların yüreklerinin sıcaklığı bize, evimize, çocuklarımıza yeter de artar bile...

Rahmetli Kerim Tekin'in de güzel şarkılarından biriydi ''Kar beyazdır ölüm ellerinden gülüm'' diye devam eder giderdi. Çok sevmiştik şarkıyı da Kerim Tekini'de aramızdan genç yaşında ayrıldı bu değerli sanatçı. Allah rahmet eylesin diyelim...

Gariban ve fakirler için kış ayları daha bir zordur, daha bir masraflıdır. Bütçeleri zorlanır haliyle. Odun kömür alınacaktır ya da doğal gaz masrafları artacaktır varsa evlerinde. Köy yerlerinde şehirlere nazaran daha kolaydır ısınma problemini halletmek. Milli yakıtımız ''Kokar Yakıt'' yani tezek başka bir deyişle hayvan pislikleri imdadına yetişir oranın ahalisinin.

Memleketimiz dört mevsimin sıralı yaşandığı güzel ülkelerden biri. Her ne kadar eskiye nazaran kışlar daha yumuşak geçse de her mevsim yerinde ve zamanında güzel. Yine eskilerden güzel bir şarkıdır ''Karlar düşer düşer düşer ağlarım, hep ismini hep ismini anarım.'' Bu kış günü eski sevdiklerimizden bizlerin sizlerin ismini de anan olursa zaman zaman kulaklarımız çınlıyordur. Siz, siz olun yaz ya da kış veya bahar yüreğinizi üşütmeyin, yüreğinize karlar yağdırmayın asla. En derin sevgi ve saygılar... 

( Yüreğinize Karlar Yağmasın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.