“Görmedin mi? Allah nasıl bir misal verdi. Güzel bir söz, kökü (yerde) sabit, dalları gökte olan güzel bir ağaç gibidir. (O ağaç) Rabbinin izniyle her zaman meyve verir. Öğüt alsınlar diye Allah insanlara böyle misaller verir. Kötü sözün durumu da, yerden koparılmış, kökü olmayan kötü bir ağaca benzer. Allah, iman edenleri, dünya hayatında da, ahirette de sağlam bir söz üzerinde tutar; zalimleri de saptırır ve Allah, dilediğini yapar.” İbrahim süresi, 24-27


Zalimin adı her çağda değişiyor. Moğollar gibi barbar, Osmanlının son yıllarında eşkıya ve son yıllarda ise adalet dağıtmak için başka topraklara girerek savaşan ve o masum insanları topraklarından taşeronları ile göçe zorlayan ve ölüme terk eden, sözüm ona süper güçlerdir… Zalim, insanın yaşamak için seçeneğini ve özgürlüğünü yok eden, onu korkuyla sömüren, adaletsizliğin içinde yolunu bulan bu büyük bir güçtür. Eğer Allah bizi rahmet ve ihsanıyla korumasaydı, zalimlerin olduğu yerde yaşam mümkün olur muydu?


Zalimin beslendiği en önemli kuralı, yaşadığı toplumda birlik ve beraberliğin, kısacası kardeşliğin yok olması için elinden geleni yapmasıdır. İnsanlar birbirini sevmez, güvenmez ve başkasının acıları ile asla ilgilenmezler. Karnı tok, yüreği sevgisiz insanlar “Bana ne!” derler kibir içinde. İnsanı en çok dehşete düşüren ölümü bile görseler yanlarında, “Ben yaşıyorum ya!” derler, tıpkı kurdu gören eşeğin, “Nasılsa öleceğim. Biraz daha otlanayım dercesine!” dünyadan son ana kadar bir çıkar umması gibi…


Bu dünyada Hakkın ayetlerine dayanmayan hiçbir yol, uzun ömürlü olamaz. Nitekim İbrahim süresi 24-27 ayetlerde, kötülüğü yerden koparılmış, kötü bir ağaca benzetir. O bir ağaç olur ama asla meyve vermez, büyümez. Kısa bir süre sonra ise kurur ve ölür. Kötülük yapanın yaptığı yanına asla kâr da kalmaz.


Son seçimlerde, kaos ortamı içinde, bir yanda yükselen borsa, enflasyon ve artan gıda fiyatları, diğer yanda her gün şehit haberleri, kalabalıklarda patlatılan bombalar ile insanları canından bezdiren ve içine kapatan duruma seçim sonucunda gerekli cevabı veren bilinçli bir halk vardı. Onları bu seçim sonuçlarında cahillikle suçlayan zalimler, kendi çıkar ve emellerine ulaşamadılar, Rabbim sayesinde… Seçmen, neden bu kadar kararlıydı ve herkesi şaşırttı? Birçok senaryo üretildi ve tartışıldı. İnsanlar ne derse desin, Rabbim şehit kanlarıyla boyanmış bu güzide topraklarda adaleti sağlayacak ilhamı gönüllere verdi, tıpkı 15 Temmuz darbe girişiminde olduğu gibi. Tüm İslam âleminin gözü kulağı seçimin sonucundaydı, sonra 15 Temmuz Darbesi sonuçlarında… Onlarda seçim sonuçlarına çok sevindiler, çok… Biliyorlardı ki, zalimler bunu böyle istiyorlardı. Biliyorlar ki, zalimler istediklerini asla elde edemezler…


Asıl önemli olan bundan sonrası. Devletin kadroları Allah’tan korkan, kuldan utanan ve en önemlisi ahirete iman eden kişilerden seçilmelidir. Seçilecek kişiler, sevgiyi kalbinde hisseden, bu topluma ne verecekse Allah için verecek samimi kişilerden seçilmelidirler. Adeta İslam’ın altın çağını yaşayan bir Türkiye’nin, halkıyla bütünleşmiş devlet kadroları tüm zalimlere adaletin nasıl sağlandığını ve sonucunda huzura ermenin ne büyük bir güç olduğunu, büyümeye devam eden ve her zaman meyve veren bir ağaç misali dünyadaki tüm zalimlere gösterecektir, Allah’ın izniyle…Eğer bu şekilde yapılmazsa, Allah korusun Türkiye bir Suriye örneğine döner. Bu darbeyle de denendi. Darbe başaramadı... Halk, perişan ve her şeye muhtaç savaşın içinde zalimin oyununa  gelmedi böylece. Buna benzer her seçim sonucu bize sunulan Allah’ın bir lütfüdür. İnşallah…Allah yar ve yardımcımız olsun, Amin.


Saffet Kuramaz

( Her Çağda Zalimin Adı Değişir, Ha Trump Olur Ha Hitler başlıklı yazı safdeha tarafından 11/20/2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.