Ben sevgiyi o mini mini iki üç yaşında ki bebelerin gözlerinde gördüm, gamzelerinde gördüm. Ben sevgiyi seksenlik doksanlık ninelerin dedelerin hiç tanımadığı insanlara yavrum diye seslenirken ki içtenliklerinde gördüm. İnsanlıktan nasip almamış diktatörlerin halklarına seslenirken bağırıp çağırmaların da görmedim. Dayatmacı iktidarların ''Dediğim dedik çaldığım düdük'' diye diye ülke yönetmeye kalkanların hal ve hareketlerinde asla sevgi ve samimiyet görmedim...


İnsanlara zulmeden diktatörler, kim olursanız olun, milliyetiniz ne olursa olsun, sizleri cehennemde görmek için can atan milyonlarca mazlum ve masum insan sabır ile bekliyor hem dünyada hem de ahrette...

Beş altı yaşına gelip de annesine babasına ''Sevmek ne demek, aşk ne demek anne baba?'' diye soran çocuğun suratına okkalı bir tokat savuran baba sevmekten ve sevilmekten ne kadar nasip almıştır varın siz düşünün.

''Sevgi ve aşk hem farklı ölçeklerle ifade edilebilen farklı yoğunluklara sahip iki duygu türü, hem de herkes tarafından farklı şekilde duyumsanıyor. Dünyada altı buçuk milyar insan varsa, altı buçuk milyar farklı boyutta hissedilen sevgi ve aşk türü var demektir. Tek bir tanım o nedenle zor...''

Hep düşünmüşümdür fiziki güzelliği olmayan insanlardan da kendini sevenler mutlaka vardır diye. Eğer insan kulluk bilincinde ise, bedeni ne kadar çirkin olursa olsun ruhunu güzelleştirme yoluna girmiştir. Ne kadar fiziki özrümüz de varsa bunların hepsi yüce Tanrının bilgisi dâhilindedir bunu da unutmayalım...

Bir gün bir cuma namazında önüme gelip oturan adamın elleri ve ayakları yoktu. Hüzün kapladı birden içimi, kendimi ve çocuklarımı getirdim aklıma, işte o zaman mal mülk hepsi hikâye oldu gözümde, biraz da utandım kendimden ne yalan söyleyeyim. Bir adam bu haldeyken Rabbine isyan etmiyor da namaz kılıyorsa demek ki bizler şükrümüzü ve ibadetimizi daha da arttırmalıyız dedim kendi kendime...

İnsan bir dostu tarafından yalanla dolanla aldatıldığı zaman yerle bir oluyor ve insanlara güvenini sevgisini bir dereceye kadar kaybediyor. Aldatılmak belki de birçoğunuzun başına defalarca geldi. Ben onların hepsini Allah'a havale ediyorum. Rabbim de öyle diyor zaten ''Sizin bir hesabınız varsa bizimde bir hesabımız var ve Rabbin çabuk hesap görendir.''

Çevremde bir sürü sevgi dolu insan olduğu gibi, sevilmeyecek nefret edilecek tiplerde var. Bunlardan bazıları geçmişte bir takım hatalar işleyip de sonra doğru yolu bulanlar. İbret ile izliyorum, geçmişe takılıp kalmadıkları için de bir bakıma seviniyorum, çoğu cezaevi görmüş, feleğin çemberinden defalarca geçmiş insanlar. Geçenlerde müze haline getirilmiş Ulucanlar Cezaevini görme fırsatım oldu. Korkunç bir ruh incinmesi yaşar mutlaka insan buralarda ve hemen aklıma Sabahattin Ali'nin sözlerini yazdığı o meşhur dizeler geldi ''Görmek istersen denizi, yukarıya çevir yüzü, deniz gibidir gökyüzü, aldırma gönül aldırma, aldırma gönül aldırma''

İnsanların merhamet ve sevgiye yönelmesinde en büyük etkenlerden birini de hayvanlar ve bitkiler olarak görüyorum. Adam cinayetten on sene yatmış çıkmış, bakıyorum şimdi güvercinlere ıslatıp ıslatıp ekmek atıyor, kedilere yemek artıkları bulup buluşturup veriyor, yürürken karıncalara basmamaya çalışıyor, köpeklere kedilere eziyet edenlere kızıyor...

Her insanın içinde mutlaka sevgi kırıntıları vardır, milyonda milyarda bir bile olsa. İnsana düşen görev o küçük ruh kırıntılarını harekete geçirecek ufak bir kıvılcım yaratıp hayat ile bütünleştirerek o insanı kazanmaya çalışmak olmalıdır...

''Sevgi tanımlanamaz, hissedilir, aşk yaşanır; ama paylaşım, ikisinin de ömrünü uzatır, sosyobiyolojik birer varlık olarak bizlerin daha anlamlı, daha mutlu bir yaşam sürmemizin kapısını açar.''

Hepimiz Edebiyat Sitelerinde sevgi dolu saygı dolu bir ortamdayız. Birçoğumuz daha birbirimizin yüzünü görmedik, kısmet ise o da olur bir edebiyat toplantısında, ama aramızda görünmez, elle tutulmaz, yenilip yutulmaz bir sevgi bağı var saygı ile birlikte. Umalım ki ileri ki yıllarda bu sevgi ve saygı aynı şekilde sürsün. Epeydir ara vermiştim sevgi yazılarına, iyi oldu, yeniden ele aldık. Benim gözümde sevgi konusu bir ummandır her zaman. Hepinize sevgiler en derininden saygı ile birlikte...

( Sevgi Üzerine Bir Kaç Cümle - 10 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.