Müze bahçesinde

sarhoş bir dilenciyle oturuyoruz
kimsesiz

ve yalnız silüet

—eski bir tarihçi

saat akşama yakın

kimse kalmamış

ve hava da soğuk
biz de inadına oturuyoruz

tek kelime etmeden

bir ahşap bankta

—önümüzde
insanlar koşuşturuyor

saniyeler

eriyor kum saatinde
konuşmalar ve uğultulu sesler

notaları bozuk bir şarkı sanki

gözlerim hafif sisli
görüyor musun diyorum kendime
köşede bir “İnanna”heykeli…


Ustası sümerli bir heykeltıraş olmalı

ileride

küflenmiş yosun tutmuş taş duvarda

asıllı bir portre

acaba amacı nedir?

—Gizemli bakışlarla

Mona -Lisa kovalıyor gözleriyle

Da vincinin- şeytanlarını

—az ötede

göğüsleri meydanda

saçlarını usulca gizliyor gibi

Afrodit…


Sonra;

Karmaşık cümleler

nostaljik bir hoparlörde

yankılanıyor avaz ses

notaları bozuk bir piyano sanki

haçlı ışıktan saklamak için

infaz ediyor sıra sıra dizilmiş silüetleri

alkış tutmuş eller gür…


—Siyonist adam kahkaha atıyor

tarihi ben yazarım dercesine

Ve kendime diyorum

,, bu tarihi o mu yazmış acaba,,

Ve;

dillimde kalan cümleleri yere tükürüp

—sessizce
bir sigara daha yakıyorum
ruhum kalkıp gidiyor

yürüyorum
karanlık sokaklara doğru

geride
bir gölge bir silüet kalıyor yine de

o müzenin bahçesinde…

Suskun//


( Önemsiz Cümlelerin Yazılışı başlıklı yazı Mikail Dede tarafından 24.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.