HAKKIYLA TANISAYDIK !

Keşke bizler günahların asıl yüzünü görebilseydik..

Şayet görsek arifler,zahitler gibi günah işleme korkusundan titrerdik,ne meylimiz olurdu İmam Ali(as) teşbihiyle ,keçi aksırığından daha değersiz olan şu dünyaya,ne de hirs ve öfke hakim olurdu duygularımızda...

Cahiliye devrinin katran tutmuş gözleri gibi ,tanımamanın doğurduğu cehaletle katran tutmuş gözler...

leşten daha ağır kokan,ve cinayet sahnesinden daha çok vahşet saçan günahlar karşısında ama gözlerimiz.

Kimse ölü eti yemeyi hayal etmez! birde bunun kardeşi olmasını hiç mi hiç istemez ama farkında olmaksızın bu fiili çokça şevk ve iştirak ile tadına doyum olmayan gıybet ve dedikodu sofralarında yapıyoruz,

Farkındalığımız yok! Gaflet bulutları üzerimiz de belki bir silkeleniş ve öze dönüşe ihtiyacımız var!

Eğer bilseydik müminin kalbi Allah'ın evidir yada bildiğimizden gaflet etmeseydik ince düşünür hassas ve naif konuşurduk ama bilinçsizce bir çoğunun kalbini kırdık gönül kabesini yıktık daha da  kötüsü Ebrehenin  ordusundan daha tehlikeli  işlere kalkıştık; çünkü ne o gönlü nede onun sahibi olan yüce hakkı laıkıyla tanıdık!

İbadetlerimiz yüzeysel ,ruhsuz ve takatimiz sınırlı tembellik hakimiyet kurmuş üstümüzde kulluğa engel!

Dünya sevgisi ,mal ,evlat ....gönül kabesin de, binlerce put var, ne kadar İbrahim olabiliyoruz gönül kabesinde ki putları devirmede?

Mücahid yada mücahidemiyiz nefsin  heva ve heveslerine karşı?

Eğer eşsiz cevheri tanısak ve idrak etseydik çakıl taşlarıyla oynamanın akıl işi oladığının farkına varırdık

Yada sonsuz rahmet deryasına gönül bağlasaydık ,bulanık sularda boşuna kürek sallamazdık ve rahmet kapısı yüzümüze açıkken başka kapıları çalmazdık..!

Sözün özü eğer eşsiz sanatkar, güzellik te  kimseyle  kıyaslanmayan ve bütün güzelliklerin onun yanında noksan kaldığı, bütün eksiklerden münezzeh olan mülkün sahibini hakkıyla tanısaydık,

her şey asıl manasına ulaşırdı ve bütün güzelliklerin yansıması karamış şu dünyamıza ışık tutardı ,hem kulluk hem ibadetler ve alınan hazlar asıl manasına ulaşırdı....

FATIMA BETÜL SAYÖZ   23MART2015
( Hakkıyla Tanısaydık başlıklı yazı F.B.S tarafından 1.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.