“Hayallerin bittiği yer de insanlık da biter!”

    İnsanoğlu başka bir varlık.

    Bütün canlılardan ayrı  bir beden ve zeka yapısı var.

    Her ne kadar ayrı ırklardan,ayrı din ve dillerden olsa da ihtiyaç olduğu anda hemen birleşme ve birlikte hareket etme olgusu en gelişmiş bir varlıktır.Diğer canlılarda iç güdüsel olarak bunlar bulunsa da akıl ve fikirle hareket eden insan diğer bütün canlılardan hemen ayrılır.Tamamen ayrı bir davranış biçimi sergiler.

---“Aklı var, fikri yok!”

      Akıl ediyor ama fikir edemediği için ölüme göz göre göre gidiyor.

      Ama insan böyle mi?

---Hayır!

      Akıl ettiği şeyi bir de fikriyle düşünüyor.Ölçüyor,biçiyor.Yapacağı işin muhasebesini yapıyor.Ondan sonra kararını veriyor.

      Nasıl mı? İşte böyle;

--- Ateş yakar!

---Su boğar!

---Bazı otlar insanı zehirler!

---Hayvanların bir kısmı tehlikelidir!Zehirler,parçalar ya da öldürür…

     Onun için bunlardan uzak durur.Çünkü;

---Bunlar ve bunlara benzer çoğu varlık insan için tehlikelidir.

     Diğer canlıların bir kısmı bunları bilse bile fikir edemez ve ölüme bile bile gider.

     Oysa insanın aklının yanında fikri vardır.Düşünce gücü ile hareket eder.Düşünme demek;

---Hayal Gücü demektir.Mukayese yapar.İyileri ve kötüleri sıralar.Ölçer,biçer sonra karar verir.Eğer kendisine yararlı görürse işe koyulur.Fayda görmezse hiç işe girmez.Uzun uzun düşünür.Hayal kurar kurar.Hayalleri sayesinde bir çok yararlı maddeyi içat etmiştir.O icatları insanların ve kedinin yararları için kullanır.

       Bunu dünyada insandan başka hiçbir canlı akıl edemez.

       Düşünemez!

      İnsandaki bu hayaller ki;

---İnsana ve insanlığa çok büyük hizmetler sunmuştur.Bu icatların sayesinde insanlar ve insanlık rahat eder.Size basit bir anımla örnek vereyim.En basiti radyo olsun.

---Çocukluğumuz da televizyonlar henüz yurdumuza gelmemişti.Ama dünya da vardı.Ve çoğu insanlar bunu kullanıyordu.Biz köyde yaşıyorduk.Askerliğe ve başka nedenle dışarıya gidenler gelince yorum yapıyorlardı;

---Bir gün gelecek bu radyoda konuşanları karşımızda göreceğiz.Adam türkü söylerken her hareketini ve kim olduğunu takip edeceğiz.Yaşlılar;

---Ya..,diyorlardı.Demek öyle?Olur mu olur vallahi!

     Oysa konuşanlar olanları söylüyordu.Bizse daha yeni yeni yorum yapıyorduk.Geçelim..

    Onun için diyoruz ki;

      HAYALLER HİÇ BİTMESİN!

---“Hayallerin bittiği yerde insanlık da biter!”

    Sözümüzü Atatürk’ün bir vecizesi ile bitirelim;

“---Yüksel Türk,senin için yüksekliğin hududu yoktur!”

 

Kemal DOĞANAY

 

( Hayaller Hiç Bitmesin başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 5.02.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.