Devlet adamlarının, bu ülkede kilit noktalara gelen büyüklerimizin, öncelikle bilmesi gereken en önemli konulardan biriside, ekonomik davranma ve ülkenin şartlarına göre hareket etme yeteneğidir. Devlet büyüklerimizden birçoğunun bu yeteneğe sahip olmadığını düşünüyorum. Siz ister bana katılın, ister katılmayın, ben yine de bu düşüncemi sonuna kadar savunacağım. Gözlerimin önünde yaşadıklarım, canlı örnekler var ve ''Görünen köy kılavuz da istemiyor.'' maalesef.

Uludağ Üniversitesi İİBF'nin İşletme Bölümünde birinci sınıfta öğretmişlerdi ki çok seneler geçmesine rağmen aklımda kalmış bir olgu ''Alternatif Maliyet'' Kitaplara baktığımızda bilimsel tanımı şöyle veriliyor alternatif maliyetin.

Fırsat Maliyeti (Alternatif Maliyet) nedir?

''Tanım: Her hangi bir malın üretimini bir birim artırmak için başka bir maldan vazgeçilmesi, feragat da bulunulması gereken mal ve/veya kazanç miktarıdır.
 Yani : Bu malı üretmeye harcayacağın kaynakla başka ne üretebilir idin, neleri kaçırdın demektir...Fırsat maliyeti düşükse bu olumludur, çünkü çok bir şey kaçırmamışsındır. Fırsat maliyetinin yüksek olması, üretiminin pahalı olması anlamına da gelir.'' KAYNAK: VİKİPEDİA

Gelelim ülkemizde ki israflara ve kilit noktalarda ki devlet adamlarının ülkemizde zamanında ve halen yapmakta olduğu aymazlıklara ve bize yaşattıklarına. Hemen hemen her sene Antalya'ya giderken geçiyorum o Isparta Süleyman Demirel Hava Alanından ve her geçtiğimde esef ile bakıyorum o hava alanına. Soruyorum yetkililere madem buraya bir tane uçak inmeyecekti, bu hava alanını buraya milyarlar dökerek neden yaptınız? Gelelim bir diğer kafamı bozan, beni inciten diğer bir konuya ''Kaldırımların parke taşlarının yenilenmesi.'' Ya arkadaşlar, biz iki üç sene de bir kaldırım taşlarını yenileyecek ve onlara milyarlar dökecek kadar zengin, bir eli yağda bir eli balda bir ülke miyiz Allah aşkına söyleyin?

Üç beş gün belki bir hafta kadar oldu Ankara'da alt geçitlerin duvarları mermer ile kaplanıyor. Ne kadar saçmalık ve aymazlıktır bu? Adı üstünde ''Alt Geçit'' yani burası sürekli kullanım alanı olan bir yer değil bildiğim kadar; Duvarları mermer olsa ne olur, olmasa ne olur? Alt tarafı da alt geçit, üst tarafı da alt geçit. Ankara'da oturanlar iyi bilirler Armada Alışveriş Merkezinin karşısında Büyük Şehir Belediyesinin ucube bir inşaatı var. Geçen gün gazetelerden takip ettiğim kadar ile sökülmesi bile trilyonlara mal olacak eski para ile söylersek. Düşünebiliyor musunuz, yapmak için ayrı para harca, yıkmak için ayrı para harca. Ne yapılabilirdi bu para ile? Belki bir yıl boyunca ilköğretim okullarına gıda ve yakıt yardı mı yapılabilirdi, belki sağlık hizmetlerinde harcanabilirdi, belki otobüs ücretlerine ya da doğal gaza bir müddet daha zam yapılmazdı? Bu alternatifleri haliyle çoğaltmak mümkün...

Bence burada en önemli konu zamanda ortaya çıkan alternatif maliyettir ki işte bunun önüne geçtiğimiz zaman ülkemiz daha ileri ufuklara emin adımlar ile ilerleyecektir. Sayın devlet büyüklerimiz basında ve televizyonda zırt pırt görünüp zaman harcamaktan vazgeçseler, çok önemlileri hariç temel atma törenlerinden bir kenara bıraksalar, hele hele şu bakanların, iş adamlarının çocuklarının nikâh törenlerinde şahitlik, bu ve buna benzer konular milletimizin sağduyulu insanlarını haliyle rahatsız etmektedir. Bizim kadar kısır bir siyasetin olduğu bir ülke var mı? İktidar açıklama yapıyor, bir saat sonra ana muhalefet lideri cevap veriyor. Muhalefet açıklama yapıyor, bir iki saat sonra iktidar sözcüleri ona cevap veriyor. Kimsenin ülkeye hizmet edeyim diye bir derdi yok çok şükür. Televizyon başında bir sürü saçma sapan programlar ile doldurulan zamanlar. Hâlbuki tüm bunların, kitap okumak gibi, tiyatroya gitmek gibi, konsere gitmek gibi, yazmak gibi bir dolu alternatif maliyeti var...

Bunlar ilke etapta aklıma gelen bir kaç küçük örnek israf konusunda. Devlet adamlarımızın dikkatsizliği soncunda, bu ve buna benzer daha aklımıza gelen/gelmeyen ya da unuttuğumuz, ülkemizin yaşamak zorunda olduğu ve kaybettiğimiz ne kadar çok varlıklarımız var. İlgililer bununda toplam maliyetini ülkemize getirdiği yükü mutlaka biliyorlardır istatistik olarak...

Ne diyeyim Allah ülkemizin başına sağduyulu, toplumunu bilen anlayan ve insanlara tepeden bakmayan liderler nasip etsin. Sevgi ve saygılar hepinize en derinden...
 
( Bu Ülke Bu Kadar İsrafı Kaldırmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.01.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.