Bir zamanlar canlı bir bitkinin organları olan yapraklar, hayat damarlarından koparılmış, güneş ısısında yarı öldürülmüş, ve çelik soğuk öğütücülerden geçirilerek parçalara ayrılmışlardı. Parçalanan cesetleri, kalın kabuklu iri bir bitkinin varlığının değiştirilmesinden elde edilen ince kağıtlara sarılıp istiflenerek, kendilerine akraba paketlere sokuldu.

 

Evren ölçeğinde, dönüp duran ve kendine göre hareket eden bir çok küçük kum taneciğinin üstünde, dönüp duran tekerleri olan çok çok çok küçük bir kamyonun içinde, sözde bir yerden, çooook uzak bir yere nakledildiler.

 

Bir büfenin, güneş ışınlarının süzüldüğü, kumdan devşirme vitrin camının ardından onları alan el, başka bir ele verdiğinde, alan elin diğer elinde, verdiği elden gelen bir başka kağıt parçacığı vardı. Paketi alan, bir zamanlar yaşayan varlık kategorisine erişmiş atomlardan oluşan kağıdını yırtıp, onlardan birini çıkardığında, hala yaşayıp yaşamadıklarından ve içlerinden çıkan şekillendirilmiş, karma bitkiler kırması kağıt ve tütün sarmalının başına geleceklerden idraksizdiler. Adam, yine geçmişi eski bir canlı olan ince odunu, pürüzlü madde yığınına sürttürüp ateşlediğinde, içlerini bir korku kapladı. Ama bu ince odunun taşıdığı ateşle yanan arkadaşları, varlığın duman boyutuna ruhunu taşırken, o kadar üzgün değildi. Varlığının bir kısmı, süngerimsi yumuşak canlı dokulara yapışmış, bir kısmı sonsuz büyük boşluğun havasına dağılmış, süzülüyordu.

 

Ve o zaman dediler ki: “Yerimiz sonsuz büyük boşluk mu, yumuşak canlı doku mu? Varlığımız, bizimle ve tenlerimizle aynı hamurdan olan bu pakette tutuklu mu? Biz varsak, nerde varız? Biz bizsek, neden ayrıyız? Yaşıyorsak Canlı’ dan mıyız? Yoksa(k), O’nda mı varımız?

 

 

 

 

( Sigaranın Varlık Sorunsalı başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 9.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.