1 Gerçek Ve Gölge

GERÇEK?

Adam gördüğü güzel rüyanın ardından “Gerçek gibiydi” dedi. Rüyadaki hayatı istemişti.


Bir başka adam, gördüğü kabusun gerçek olmadığına şükretti.


Ve rüya perisi, gün ışığının ardına gizlenip izlediği ve çok beğendiği bir hayata imrenirken
“Keşke gerçek olsa” diye iç geçirdi.

GÖLGE

Gölge. Her şeyin bir gölgesi var. Işık hariç. Nedir gölgenin gizemi? Gizem, ışıkta gizli. Gölge. Işıksızlık denizi… Ve ışık varsa ışıksızlık var. Işık yoksa gölge yok. Nur yoksa beden yok…

Ama bir sabah, dedi adam, tülün ardından süzülen ışığın gölgesini tattım ben. Işığa düşen ışığın aydınlık karanlığını…


Gölge. Ruhun izdüşümü. Gölge. Varlığın karanlık yüzü, yokluk yanı. Gölge. Hiçlik bölgesi…Ve varsam, gölgemle varım dedi adam. Gölgem benim gölgem, ya ben neyin gölgesi?


 

ÇOK ŞEY OLAN ADAM


Çok şeyi olan bir adam vardı. Bir gün yoklar ülkesine geldi. Yoklar ülkesinde, çok şeyi olan adamı kimse bilmedi. O, varsıllar arasındaki yoksullar gibi. Burada, çok şeyi olan adamın şeylerinin ona vereceği hiçbir şey yok. Burada sahip olduklarıyla, hiçbir şey alamaz. Burada alınacak tek şey yokluk.


Ve çok şeyi olan adam, şeylerini bir bir terk etti. Yoklar ülkesini, bıraktıkları, varsıl kıldı. Böylece adam, sahip olduğu şeylerden her kurtuluşunda, yoklar ülkesinden varlar ülkesine bir adım daha yaklaştı.


Çok şeyi olan adamın çok şeyi kayboldu. Az şeyi olan adamların azı çoğaldı. Çok şeyi olan o adam, az şeyi olan adam olduğunda, çoklar ülkesindeydi. Az şeyi olanlar o zaman onu bildi. Çok aza o zaman yetişebildi…


O şimdi, zenginler içinde bir fakir gibi. O şimdi varlar ülkesindeki yokluk adamı. O şimdi, varlıklarıyla değil, yokluğuyla tam. Yoklar ülkesinde çok şeyi olan o adam, artık çok şey olan adam…

( Gerçek Ve Gölge başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 30.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.