Türkiye’de artık çok şeylerin değiştiğini kendi gözlerimizle görüyoruz.İnsan yıllar önceki seçimleri düşündükçe ne kadar beceriksizce, cahilane seçimlere şahit olduğumuzu fark ediyoruz.Türkiye’de demokrasi rayına oturdukça,insanların eğitimleri yükseldikçe artık refah,istikrar,plan ve projelere daha fazla dikkat ettiklerine şahit oluyoruz.

     O yüzden de eskisi gibi kimse kimseye kızmıyor,darılmıyor ve ortalığı velveleye vermiyor.Bu da bizim için en güzel seçim havası oluyor.Bunları düşünürken aklıma Almanya’da ki bir seçim hatırıma geldi.

      Sene sanırım 1994 veya 95 Almanya Genel seçimleri.Eyaletin başkentine gittim.Günlerden Pazar.Hava güzel.Trafiğe kapalı güzel bir caddeleri var.Orayı gezmeye çıktım.Baktım ufak bir kalabalık.Bir kişi konuşuyor, beş on kişi dinliyor.Ben de yavaşca oraya yaklaştım.

---Aaa!Ne görsem iyi Almanya’nın güçlü başbakanı Helmut Kohl,değil mİ?Hemen yanına vardım.Yarı Almancamla küt-pat dinlemeye başladım.Geçmişte yaptıklarından ve gelecekte yapacaklarından anlatıyor.Plan ve projelerini sıralıyor.O konuşurken benim aklıma Utanç Duvarı(Berlin Duvarı)nı nasıl yıktığı ve Doğu Almanya ile Batı Almanya’yı nasıl birleştirdiği geldi.Topsuz,tüfeksiz,dünyaya örnek olacak şekilde iki Almanya’yı dünyanın gözü önünde birleştirdi.Bu bile Helmut Kohl’ün seçilmesine yeter de artardı.Yine de adam seçim çalışmalarını bırakmıyordu.Üstelik böyle güçlü bir Alman Lideri’ni dinlemeye beş-on kişi ancak toplanıyordu.Kimse de ses seda yok.Başkanın yanında el etek öpen yalakalar yok.Koruması varsa bile taa uzakta.Yanındaki çanta ile bekleyeni sordum;

---Özel kalem müdürü ve yardımcısı dediler.

     Bizim seçim çalışmalarını düşününce vay anam vay.Duvarlar,sokaklar,her yer afişlerle dolu.Toplantılara yiğitse bütün seçmenler katılmasın.Yakarlar adamın canını.Herkes kim geldi,kim gelmedi yoklama almıyor mu?Üstelik mahalle baskısı bile yeter.

---Sen nasıl seçmensin?Yoksa bizim partiye oy vermeyecek misin?Bu gün mitingde yoktun?Neden katılmadın?Ve daha neler neler.

      İşte bu son seçimde ben bunlara şahit oldum.Gerçi kalabalık ve afişler yine çok ama en azından sokaktaki normal vatandaşın kimseye eyvallahı yok.Hiç bir siyasi partinin fanatiği değil.Kalp kırmamak için özen gösteriyor.

---Olursa iyi olur,gelirse iyi olur,seçilirse iyi olur gibi dilek ve temennilerle görüşünü açıklıyor.Bu bile bizim ne kadar yol aldığımızı, seçim atmosferinde olgunlaştığımızı gösteriyor.Çok güzel.Harika olaylar!

    İnşallah daha ileriki seçimler de bu kadar çok partiden ziyade iktidar ve muhalefet partileri olarak az bir parti seçimlere girer ve gerçekten her zaman Türkiyemiz için çalışacak parti tek başına iktidar olursa daha da güzel olur.Benim bu seçimdeki dilek ve temennilerim bunlar.Gerişi seçmene kalmış.Yurdumuz,milletimiz ve insanlarımız için hangi parti daha hayırlısı ise dileğim o parti kazansın.

     Hem bizler hem de ülkemiz rahat etsin.Güzel ve huzurlu günler görmek dileklerimizle;

---Seçimimiz ve yeni yeni olgunlaşan seçmenimiz hayırlı olsun!

 

Kemal DOĞANAY

( Türkiyenin Seçimi başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 24.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.