Dul kaldıktan sonra, hayat bana kendi işlerimi kendimin yapmasını öğretti.
İş dönüşü semt pazarına uğramıştım, sıradan bir gündü ve işportacıların çığırtkanlıkları akşamın olduğunu, biraz daha acele ile alışverişlerimizi yapmamız gerektiğini der gibiydi...

Her pazar olduğu gibi bu pazar da sebzeden çok meyve alma gayreti içinde ilerledim pazar yerine...

Az ötede biriken kalabalığın neyi almak için bu denli itişip çabaladığını anlamak için yanaştım o guruba
kadın ıspanak diyor başka bir şey demiyordu ve poşet-poşet ıspanaklar tereyağı gibi gidiyordu. 
İçimden alsam mı bende acaba, derken satıcı -abi poşet vereyim mi dedi, bocalayıp sağa sola bakınırken
bana dediğini anlayıp mahcup bir şekilde ver bakalım dedim. 

Neyse doldurdum poşete o yemyeşil ıspanakları. Satıcı tarttı ve abi az daha atalım
1 kilo olsun dedi, ben tamam derken poşeti uzatıvermişti bile... 

Ispanaklar ve elimde ki diğer poşetlerle yürürken de kara kara düşünüyordum, ben hiç ıspanak yemeği yapmamıştım ki,
acaba sorsa mıydım pazarcıya bunun yemeği nasıl yapılır diye...
Sonra salak salak gülüp yola devam ederken, karşıdan gelenler neye güldüğümü anlamış gibi
garip garip tebessümlerini bırakıyor gibi geldi o an bana. 

Neyse bir market bulup ekmeğimi de alıp evin yolunu tuttum, iş yorucuydu, bir de pazar alışverişi beni iyice bunaltmıştı.
Nihayet eve varmış elimdekileri mutfak tezgahına bırakmış ve bayağı da acıkmıştım.
Önce duş almalıydım, hem yorgunluğumu bir nebze de olsa atmış olacaktım...

Duştan çıkınca hala o soru aklımdaydı ''ıspanak yemeği nasıl yapılır'' diye düşünürken bilgisayarımı da açmıştım.
Zaten teknolojinin son nimetiydi bu alet ve jetonun düşmesi de geç olmadı Google'ye yazdım çarçabuk
''ıspanak yemeği nasıl yapılır'' diye, o kadar çok sayfa açıldı ki bu yemekle alakalı, hangisini seçeceğim yönde bakmaya başlamıştım bile...

Etlisi, sebzelisi, yumurtalısı yani var da vardı bu nimetin bir hayli yapılma çeşidi, keşke daha önceden baksaydım demedim de değil, hem ona göre ek ürünleri de almış olacaktım  bu yemeği yaparken...

karnımın açlığı bana acele etmem gerektiğini söylüyordu ve yoğurtlu ıspanak yemeği adlı linke tıkladım,
linkte aynen şu malzemeler geçiyordu:

Malzemeler
•    500 gr. ıspanak
•    1 orta boy soğan
•    1 kaşık domates salçası
•    1 avuç pirinç
•    1/2 çay bardağı sıvıyağ
Üzeri İçin:
•    Sarımsaklı yoğurt
Yapılışı
1.    Ispanakları bol su ile birkaç defa yıkadıktan sonra kalın kalın doğrayın.
2.    Soğanı yemeklik doğrayıp, sıvıyağda kavurduktan sonra pembeleşince salçayı ilave edin.
3.    Üzerine ıspanakları ilave edin ve ıspanaklar çekip soğanlarla karışınca 1 avuç yıkanmış pirinci ve ıspanakların hizasına kadar suyu ekleyin.
4.    Tuzunu da ilave edip karıştırın ve tencerenin kapağını kapatın.
5.    Kısık ateşte pirinçler suyunu çekip yumuşayıncaya kadar pişirin ve sarımsaklı yoğurtla servis yapın.
•   Afiyet olsun.

Tarifi okuyunca bayağı basit gibi geldi bana, hemen bilgisayarı mutfaktaki masaya aldım ve tezgaha geçtim...
1.    Ispanakları bol su ile birkaç defa yıkadıktan sonra kalın kalın doğrayın.
Maddesinde olduğu gibi yıkayacaktım ıspanakları, ve poşetten çıkardım bir demetini zaten topu topu 3 demetti.
İlk demetin lastik ipini kestim ve suyun önüne doğru uzattım, fakat biraz çamurlu gibiydi ve aralarında çürükleri de vardı,
bu sebeple tek tek yıkamaya karar verdim. Sanki çamura batmış da çıkmış gibiydi ıspanaklar ve sinir olmuştum aldığıma.Çaresiz başladım tane tane yıkamaya ve çürüklerini ayrıştırmaya biraz sıkılmıştım bu işten...

Sanırım bir 15 dakikayı aşmıştım ve hala mutfak tezgahının başında itinayla yıkıyordum, her demette  tane tane olan 
onlarca ıspanak vardı ve yıkamakla bitirebilirsem iyi, diye düşünürken  bir demetini anca bitirebilmiştim 15 dakikada acemiliğimle...

Neyse ikinci ve üçüncü demetleri de içime sinecek şekilde yıkayıp bitirmem, hemen hemen bir saat gibi bir zamanımı almış oldu desem yalan olmaz. Tabi bu ıspanakla olan savaşım ilkti ve kazanan ben miyim O' mu bilemiyorum. Bildiğim bir şey varsa o da karnımın açlığıydı... 

Daha fazla kendime işkence etmemek adına bu ıspanak yemeğini diğer akşama erteledim ve buzdolabını açıp 2 yumurta ile geçiştirdim, bir daha ıspanak almak mı tövbeler olsun... 

Polat Tek
05.4.2015
karakalem çalışması
( Ispanak Savaşı... başlıklı yazı Polat Tek tarafından 5.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.