Şövalye’nin Gücü

                                        

Bir varmış bir yokmuş. e(Ev)vel zaman içinde kalbur saman içinde çok sinirli bir ejderha varmış.  Bu ejderha her gece bir köye saldırırmış. Köylüler korkularından evlerinden çıkamazlarmış. Bazen bu ejderha köylerini de yakarmış. Evi yanan köylüler canını kurtarmak için kendilerini dışarıya atarlarmış. Hayvanlar bile bu ejderhadan korkarlarmış ve yuvalarından çıkmazlarmış.Bu ejderha gece gelip gün ağ(a)rırken gidermiş. Bunu fırsat bilen köylüler yanan evlerini onarırlarmış.

Kral bu olaya çok üzülürmüş. Çünkü kral halkını çok severmiş. Köylüler de kralı çok severmiş. Bu ejderhayı köyünden uzaklaştırmak için her şeyi yaparmış. Kral:

–Napıyım, napayım, napayım derken! Aklına bir fikir gelmiş. Kral bu fikrini köylülerle paylaşmış.”Güzel köylülerim! Bu ejderhayı yok edecek bir şövalye biliyor musunuz?” demiş. Köylülerden biri:

–Ben tanıyorum demiş. Kral “hemen bu so(şö)valyeyi buraya getirin” demiş.

 

Şövalye kralın huzuruna çıkmış. Başlamış kral anlatmaya:

–Bizim köyümüze saldıran bir ejderha var. Köylülerime zarar veriyor, onların evlerine zarar veriyor. Biz(/)de  o ejderhayı durdurmak için seni seçtik demiş. Şövalye:

–Sizin için ve köylüler için o ejderhayı durduracağım demiş. Şövalye kralı selamlayarak ordan uzaklaşmış…

 

Gece ejderha saldırırken bu sefer şövalye ejderhaya karşı çıkmış. Ama ejderha ateşiyle şövalyenin kılıcını erittiği için işi biraz zor olmuş. Buna rağmen şövalye ne olur ne olmaz diye yanına yedek bir kılıç getirmiş. Şövalye kılıcıyla ejderhanın yüzüne çizik atmış. Ejderha özel bir saldırı yapınca şövalyenin canı biraz acımış ama pes etmemiş. Şövalye ejderhanın yüzüne ikinci çiziğini atınca ejderha uzaklaşmış. Ve bu gece köy ejderhanın saldırısından kurtulmuş.

 

Ertesi akşam şövalye ejderhaya mızrakla karşılık vermiş. So(şö)valye bu sefer ejderhayı öldüreceğine yemin etmiş. Ejderha çok sinirli bir biçimde şövalyeye zara vermiş. Şövalye mızrağını ejderhaya fırlatmış ve kanadına gelmiş. Ejderha pek iyi uçamamış.  Şövalye mızrağını  almış ve ejderhanın ikinci kanadına fırlatmış. Ejderha yere düşmüş. Şövalye ejderhayı öldürecek(k)en ejderha ateş püskürtmüş.Bu sefer yerden kalkamamış.

 

Bütün köy ejderhaya saldırmış.Ejderha(,) şövalye gibi yerden kalkamamış. Şövalye dayanıp yerden kalkmış ve son hamleyi so(şö)valye yapmış. Ejderha ölmüş ve so(şö)valye bütün köye ve krala gücünü göstermiş.

 

                                                                                                                                    Güzel olmuş.                                                                                                                                                                                                                                   Öğretmenin parafı

Yazan: Batu Gökçay

             8 Yaşında

             İlkokul 3. Sınıf

           

Not: Torunumun yazdığı masalın noktasına, virgülüne dokunmadım. Sadece, öğretmeninin düzelttiklerini parantez içine aldım. Resmi de torunum çizmiş.


Veysel Başer

( Şovalyenin Gücü başlıklı yazı Veysel Başer tarafından 1.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.