TESADÜFLER  //

İnanın şu an bulunduğu yeri, yaşı, konumu 
bedensel ve ruhsal yapısı
varlıklı ya da yoksul hali vb.
kendi isteği , iradesi ve talebi ile oluşmuş süreçler değildir.

Bunların tamamı da
-tesadüfler
-rast gelmeler
-denk düşmeler sonunda oluşmuştur.

Bu oluşumları insanlar
-kader
-kısmet
-yazgı
-talih
-şans diye de adlandırırlar. 

İnsan içinde bulunduğu halden memnunsa
-şanslıdır
-mutludur
-iyimser ve sağlıklıdır.

Memnun olmayanlar
-kaderine, talihine, şansına küser
-yazgısına, kısmetine sitem eder
-mutsuzdur
-sağlıksız ve umutsuzdur.

Sonuçta;
Tesadüflere, denk düşmelere, rast gelmelere itirazı olanlar, bu süreçleri yaşanmamış sayarak, silerek, yok kabul ederek bir yerlere varılamayacağının farkında iseler sorun yok.
Ama yok, bu süreçleri bu andan itibaren değiştirebilirim, istediğim durumda yeniden düzenlerim, arzu ettiğim gibi olurum, mutlu yaşarım diye kolları sıvarsa, asıl şansızlık, kadersizlik, talihsizlik ve mutsuzluk da o an başlar …

Zira hiçbir insan, 
kendini kendisi kurgulamamış, kendisi programlamamış, kendisi donatmamıştır.
Bu hali ta en baştan beri tesadüflerle, denk düşmelerle, rast gelmelerle oluşmaya başlamış, sürüp gelmiş bu günlere…
O zaman insanın yapacağı / yapması gereken tek şey
Durumunu kabullenmek, ve bu durum içinde
Sağlıklı olmanın, sorunlarını asgariye indirmenin, mutluluklar kurmanın, tebessüm etmenin, yaşama pozitif bakmanın, sevmenin-sevilmenin yolların bulmak ve bunlarla başa çıkmayı denemek olmalı…

Değilse,
" öğretilmiş çaresizlik" içinde yaşamaya bırakır kendisini. O zaman da tümden çare/ sizdir.


*muzaffer yıldırım



( Tesadüfler başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 11.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.