Hayvanlara eziyete en çok karşı olanlardan biriyim.

      Bugün bir haber okudum;

“Tilkiyi öldürüp ağaca astılar!”

Haber çok acıklı. Ama gel gör ki tilkinin yaktığı canlardan kimsenin haberi yok.

Köyde yaşayan bir kız kardeşim var.Misafirliğe gittikçe bize hindi veya tavuk keserdi.

Giden yaz gittik. Ne hindi ne de tavuk kesti.Yemek etsizdi.

--- Hayrola dedim, ne hindi ne de tavuk eti var?

---Kusura bakmayın,dedi.İkisi de yok.

---Neden,dedim?

--- Şu tilkiler,dedi.Güpe gündüz geldiler.Bir öğle üzeri bütün hindileri öldürdüler.

Bir gece de geldiler, kümeste ne kadar tavuk varsa hepsini parçaladılar.Hiç olmazsa mübarek hayvanlar ihtiyacınız kadar yeyin.O kadar öldürün.Tilki ya hepsini öldürmüşler.San ki tavuklardan intikam alıyorlar.O yüzden bu sene ne hindimiz ne de tavuğumuz var.Hiç biri yok.

      Aklıma bizim vatan hainleri geldi.Gece demeden gündüz demeden adam katletmeye çalışıyorlar.Aynı tilki gibi hainler.Onlar yaparsa masum, asker veya polis vurursa katil.Yuh olsun böyle dünya ya…

       Kardeşim sözünü tamamladı;

---Bunların hepsinin derisini yüzüp ağaca asacaksın!Ancak o zaman akılları başına gelir.

----Doğru,dedim.Tilki tilkiliğini yapmış.Siz bundan sonra ne yaparsanız yapın.Önemli olan hindiler ve tavuklar gitmeden önlem alacaktınız..

--- Haklısın abi,dedi.Ama itler bile tilkilerden yana.Kapıda kocaman itimiz var ama tilkilere hiç dokunmuyor.

     Bizde de böyle değil mi? Kahbeler her  yeri yakıp yıkıyor, vatandaş öylece bakıyor. Sonra da suçlular aynen tilki gibi masum sayılıyor.

    Siz onu benim külahıma anlatın.Bütün tilkilerin derisini yüzüp ağaçlara asacaksın ki,akılları başına gelsin.Bir daha suçlular suçsuz,suçsuzlar da suçlu gösterilmesin.

      Çocuk beş km yola ekmek almaya gidiyor. Ölüyor.

Masum çocuk diye yaygara koparılıyor.O aile hiç hayatında yakındaki bakkal veya fırın dururken bir km’lik yol parası veripte iki ekmek almış mı?

O anne ve masum babaya sorun bakalım?Soramıyoruz.Masum tilki ve ona destek olan köpekler var ya?..Dokunamazsın.

      Aslında dokunacaksın.Ne kadar hain tilki var,canı yananlara vereceksin hepsinin derisini yüzüp ağaçlara asacaklar.

O kadar.

    Bu vatandaki namuslu insanlar da bu vatan hainlerinin ellerinden kurtulacak.

    İnşallah bütün tilkilerin aklı başına gelir de kimseye ve çevreye zarardan vazgeçerler.

  Yoksa bütün tilkilerin derisini yüzüp ağaçlara asmak zorunda kalacağız.

 

Kemal DOĞANAY

 

 

  

( Tilkileri Asacaksın başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 29.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.