Dolu dolu yaşadım diyemem 51 yılı... Hele de yarım yüz yıl dendiğinde, oldukça da uzun bir zaman dilimidir bu. Peki bu zaman içinde, kendim için ya da başkaları için neler yaptım? Sorgulama zamanım geldi sanıyorum.

-Öncelikle evlat oldum. Ana-babasının başak saçlısı, babasından korkan, evin küçüğü.

-Kardeş oldum. Küçükken onların gözünde ana baba tarafından şımartılmış, huysuz.

-Torun oldum…Dedeye asi.

-Öğrenci oldum. Afacan. Tembel. Yerinde duramayan. Ama öğretmenlerine saygılı. Daha sekiz dokuz yaşlarında şiirler yazmaya başlayan. Sosyal girişimi çok fazla. Neş’e küpü. Paylaşımcı. Arkadaşlarının gözdesi.

-Genç kız oldum. Uzun sarı saçlarımla, zamanın modası mini eteğiyle gezen ama hep mağrur, söyleyeceğini şak diye insanların yüzüne söyleyebilen, doğruları ilke edinen.

-Babasının seçtiği okulda okuyup, babasının seçtiği işte çalışmaya başlayan.

-Genç kız oldum çok aşık olunan ama hiç aşık olamayan.

-Genç kız oldum. Siyasete ilgi duyan, polis tarafından birkaç kez tartaklanan.

-Genç kız oldum. Baba baskısından kurtulmak adına kendine evlenme teklif eden ilk erkekle evlenen.

-Gençkızken anne oldum daha kendim büyümeden.

-Çalışan anne oldum. Ev, iş, çocuk üçgeninde boğulmadan başarabilen.

-Çok yanlışlar yaptım başkalarına zararı olmayan.

-Kendi yüreğimi hiç göremeden başka yürekleri besledim sevgi ile.

-Mutsuzken mutlu edebildim insanları.

-Her baş sıkıştığında aranan biri oldum.

-Dertlerin bankası oldum, içi hiç boşaltılmayan.

-Hasta oldum, doktor ben, hemşire ben.

-Yüreğimde sevgiler büyüttüm canlıya.

-Kuşları, kuzuları sevdim en çok da sardunyaları.

-Dağları, denizleri, kekikleri sevdim.

-Oğullar yarattım bedenimden. Alınımı ak eden.

-İsyan ettim memleketimin düzenine, çaresiz.

-Cesur bir yürek büyüttüm kendimle korkusuz.

-Adı olmayan bir sevda büyüttüm içerimde.

-Bin yıllardır yaşarmışcasına, karşılıksız ve buruk.

-Satırlarıma, dizelerime sığamayan.

-Yüreğime söz geçiremediğim.

Yüreğimin değil aklımın bana ettiği oyunla vedalardayım bugün.

(alıntı)
( 51 Yılı Sorgulama başlıklı yazı elif-oyku--k tarafından 31.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.