Ne kadar dikkatini çeksem
 Cezbeden bir halin libasıyla gezinsem de, sakın ha kanma
 Sonra yanarsın anla, o zarif ve naif halin derbeder olur, düşünmeyi unutma
İnsan, candır, kandır, heyecandır, riyadır, aldanandır, hatasıyla bir olan imtihandır

 

Bu bakımdan öncelikle tanı
Aklın ve izanın, ruhunun ve kalbinin refiki olsun, dahası var mı
Hesapsızlık bühtandır, hevesler için salınmak hicrandır, nefsini tanımamak ar mı
Ne kadar sual eder seni tahkik ederek bir kanaate erişirsen hazdır, felahtır yıkar mı


Hayatın atar damarları vardır
 Ancak hilkati ve aidiyeti üzere yol alan canlar için ram olan farktır
 Zira kainat niye yaratılmıştır, yoksa uyarıcı olan peygamberler boşuna mıdır
 Kitab-ı celil neden bahseder, hangi süreler mazinden söz eder, ayetler birer nazardır


Ruhunu ve kalbini anlamadıkça
 Yaratan Rabbin neler istediğine ve ne için nizam ettiğine vakıf olmadıkça
 Aklın farkını, vicdanın iştiyakını, idrakinin sancısını, iradenin azmine kanmadıkça
 Teatinden haz alamazsın, her ne kadar niyaz eylesen de onu vecdiyle yaşayamazsın


Fidan susuz büyür mü bilsem
 Ten libas sız ne kal dedir edebin ilzamında nefesimi nasıl şahit eylesem
 Tefekkür etmedikçe vakıf olmayacağıma kani gelsem, ilimsiz fikir olmaz desem
 Hangi eşiğin kapısında türap olacağımı merak edip, aşkın firkatiyle hakta dirilsem


İnsan, kul olursa Furkan'dır
 Kulluk adına yaratılmışa kölelik yaparsa ne büyük bir bühtandır
 Ruhunu esir eden nasıl bir muhataptır, nefsine ram eyleyen şedit bir canavardır
 Kurtulmak adına kandırır, nefsinin esaretinde yol almayı marifet sanır ve aldanır


Aşk, hak ve hakikatin şiarıdır
 Nefsinin kölesi olan bir nefesin halinde bilmem ki nasıl anlaşılır
 Zevk ve heyecan nasıl olurda aşk lisanıyla bir yol alır, kanan can elbette aldanır
 Ruhsuz ve kalpsizlik ikliminde nefes ne kadar zorlanır, kurtulmak adına çok aranır

 

Güzelsin, bakir olan bir tensin
 Nasibini zorlama, acabalar içinde bocalama, ruhunun halinden kaçınma erirsin
 Sonra yalan ve yanlışlar içince can derdiyle uğraşma, haysiyet ardır, nardır derim
 Suçladığın can, zaten bu mana üzere gezinen gamdı, anlamak ki muradın olmalıydı

Mustafa Cilasun

( Nasibini Zorlama, Acabalar İçinde Bocalama başlıklı yazı Yazan Adam tarafından 10.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.