İsabet buyurdunuz, bilakis memnun oldum. Âmin cümlemizin İnşaallah…
Evet, haklısınız ummadığım oranda değerli okurlarımızdan ve dostlarımızdan fevkalade teveccüh gördüm ve daha önce bilmediğim birçok sit...
e yönetiminden davet alarak aziz nefeslerin, bu anlamda çok değerli kalpleri keşfetme fırsatını buldum…

Birinci sualiniz için epey bir zaman olması nedeniyle ve yaşlılığım nüksettiğinden net hatırlayamadım doğrusu, fakat zamanla hatırlarım İnşaallah…

İkinci sualiniz içinde her iki anlamda değerlendiriyorum. Takriben iki bin civarında yazılmış şiir ve hala devam ede gelen bir süreç olduğu için ortalama günde üç beş arası bir sayıya ulaşıyorum. Gün içinde sukutu seveni düşünmeyi önceleyen, idrakle yüzleşen bir nefes olduğum için bulunduğum müsait ortamlarda ve k''ğıt kalem her zaman yanımda bulunduğundan, o an ve hissedilen zaman hik''ye ediliyor…

Öncelikle çalışma ortamım fevkalade dinlendirici ve gerekli tınılar eşliğinde yazılıyor.
Öyle ki bazen hastane, bazen gar, bazen yamaç ve bazen de çınarın esintileri arasında, hazan her vakit yanımda olunca ve ömür sayfaları açılınca başlıyor şiir…

Hayır, doğrusu düşünmüyorum. Zira maksadıma niyetim vuzuhunda haiz oldum. Çünkü yaşanmışlar suskunluğa mahkûm edilemez kanaatindeyim. İnsanlar için ders ve ibrete müteallik olmalıdır. Yoksa devam ede gelen neslin göçüp gidenler hakkında ve hissiyat baharlarında hakikate ne kadar muttali olacaklar.

Ayrıca halimin fakirliği sebebiyle henüz şair ve yazar niteliğine haiz olmadığıma inanıyorum. Çünkü kelamı, kemaliyete hasretmek adına fevkalade edebe muhtacım.
Bu bakımdan birkaç teklif almama rağmen, henüz çok erke olduğuna inanıyorum…

Gençleri değerlendirmek adına neslin bütünlüğüne nazar etmeliyiz.
Enjekte edilen tefrikaları, desise ve entrikaları teşhis ve tespit edebilmeliyiz. Ne filizi ve ne de fideyi poyraz ve lodosa maruz bırakılmamalıdır. Her toprağın iklimi farklıdır, bereket niyet ve sevgide saklıdır. Fedak''rlık hak adına tesisi sanattır…

Hususen ihata edilen ve yönlendirilen, kalbi duyarlılığı tahrip edilen, kimliği ve hilkati ötelenen, nefsi coşkuları davet eden, heveslerin renklerinde şekillenen, zevk için aşka ve sevdaya lekeler sürdüren, bağnazlığı ve ön yargıları icbar ettiren zihniyetler hükümran oldukça, gençler adına hata aramak fevkalade beyhudedir…

Aile fevkalade öneme haizken, bireyselliği ve nisa kimliğini tarumar eden gafiller asla durmamaktadırlar. Asli hukuk can, mal, din, akıl, nesil emniyeti hazin içinde…
Hanif kullar hani nerede? Şura adına solgun baharlar azimetli nefesleri arıyorlar…
Hamdüsenalar olsun ki tahkiki elden bırakmayan, manasıyla anlamlaşan kullar hazır.
Genç sevgiye hasretse, hamiyeti bilmezse, şekliyet için nefeslenirse hazan mevsimi.
Her şeye rağmen fevkalade umut varım. Onlar adına çok bahtiyarım çünkü arkadaşlarım…

İlk şiirim çok uzaklarda kaldı ve birçok gazetede yayınlananlar yakılmıştı. An bırakmadı, suskunluğum sinme aktı ve yeniden kelimeler kendinde mısralaşmıştı…

Mustafa Cilasun
( Ve Aleyküm Selam Kıymetli Kardeşim… başlıklı yazı Yazan Adam tarafından 6.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.