HAYVAN İŞİNDE ÇOK PARA VAR...

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

20-25 YIL ÖNCE KURBAN BAYRAMINA 1.5 AY KALA BİZİM İLÇENİN HAYVAN PAZARINA GİTTİM, KİM NE YAPIYOR DİYE BAKACAĞIM. KAPIDA BENİ RAHMETLİ MEŞHUR KÜRT ZİYA KARŞILADI, İŞİ GÜCÜ HER DAKİKA İLÇEYİ GEZMEKTİ. HEMEN HEMEN HER YER DE SIK SIK KARŞILAŞIRDIK, ÖYLESİNE MERAKLI İDİ Kİ. HER GÖRDÜĞÜ YERDE BENİM NE ARADIĞIMI, NİYE GELDİĞİMİ SORARDI. HAYVAN PAZARI'NIN KAPISINDAN İÇERİYE GİRERKEN YİNE KARŞIMA ÇIKTI, HAYVAN PAZARI'NDA BENİ İLK DEFA GÖRDÜĞÜ İÇİN ŞAŞIRDI. NİÇİN GELDİĞİMİ SORDU, BEN DE O GÜN GIRGIR OLSUN DİYE ''VALLA BU HAYVAN İŞİNDE ÇOK PARA VAR, BİR SÜRÜ KAPATIP GEÇECEĞİM. 1.5 AY SONRA DA 2 MİSLİ FİYATLA HAYVANLARI SATIP, KÖŞEYİ DÖNECEĞİM.'' DEDİM. ZİYA BU LAFIMA İNANDI, BENİM ARKAMDA ÖNÜMDE GEZİNMEYE BAŞLADI. BEN DE ONU İNANDIRMAK İÇİN TOPLU HAYVAN BULUNAN YERLERİ ZİYARET EDİYOR, SÜRÜ SAHİPLERİNİ BULUP SÜRÜLERİNİ BANA KAÇA SATABİLECEKLERİNİ SORUYORDUM. SÜRÜ SAHİPLERİ DE 40-50-60 HAYVAN İÇİN NORMALİN ÜSTÜNDE FİYAT İSTİYORLARDI, İKNA OLMAYIP BAŞKA BİR SÜRÜNÜN BAŞINA GİDİYORDUM. SONUNDA 20 KADAR KUZUSU OLAN BİR SÜRÜNÜN BAŞINA GELECEKTİM Kİ, KÜRT ZİYA'YA ''BU SÜRÜ BENİM İŞİMİ HALLEDER.'' DEDİM. KÜRT ZİYA BUNU DUYUNCA BENDEN ÖNCE SÜRÜ SAHİBİNİN YANINA YANAŞTI, UFAK TEFEK BİR PAZARLIKTAN SONRA SÜRÜYÜ ALDI. BANA DÖNEREK ''KERİM, BEN BU SÜRÜYÜ KAPATTIM.'' DEDİ. BEN DE ''HAYIRLI UĞURLU OLSUN.'' DİYEREK HAYVAN PAZARINDAN AYRILDIM, ZİYA'YI SONRALARI HER GÜN HAYVAN PAZARI İLE KENDİ EVİ ARASINDA Kİ 2 KM.LİK MESAFEDE KUZULARI OTLATIRKEN GÖRDÜM-GÖRÜYORDUM. ARADA BİR ''SEN BU KUZULARDAN ÇOK PARA KAZANACAKSIN.'' DİYE DE GAZ VERMEYİ İHMAL ETMİYORDUM, ZİYA BU LAFIMA ÇOK MEMNUN OLUYORDU. UZATMAYALIM, KURBAN BAYRAMINA 10 GÜN KALA YİNE BİR GÜN ZİYA'NIN YANINDAN GEÇİYORUM. ZİYA BANA DÖNEREK ''GEL ŞU KUZULARI ALDIĞIM FİYATA SANA VEREYİM, BEN BU İŞİ YAPMAYACAĞIM. BUNLAR BENİ ÖLDÜRDÜ-BİTİRDİ, GECEM GÜNDÜZÜM BİRBİRİNE KARIŞTI. SABAHA KADAR MELEMELERİNDEN UYKU DÜZENİM BOZULDU. DAHA BİR TANESİNİ BİLE SATAMADIM.'' DEDİ. ZİYA'YA ''BAYRAMA 10 GÜN KALDI, BU KUZULAR ALDIĞIN GİBİ DURUYOR. BUNLAR İNSANA PARA KAZANDIRMAZ, BEN ZATEN ŞİMDİ DAHA KARLI BİR İŞ İÇİN BAŞKA YERE GİDİYORUM.'' DEDİM. BAYRAMDAN SONRA DUYDUM, HERKESİN İŞİNE EL ATMAYA KALKAN ZİYA KUZULARDAN ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ZARAR ETMİŞ. SÜRÜYÜ ÖLDÜM FİYATINA ELDEN ÇIKARMIŞ, BU KONUDA BANA BİR BAŞKASI DA ''GEL BERABER KOYUN İŞİNE GİRELİM.'' DEMİŞTİ. BEN ''TAMAM OLUR.'' DEMEME RAĞMEN KONYA'DAN TEK BAŞINA GİDİP 80 KOYUN ALIP GELMİŞ, ONUN HİKAYESİNİ İSE BİR KAÇ GÜN SONRA SİZE ANLATACAĞIM.

( Hayvan İşinde Çok Para Var... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 14.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.