Her bayram yaşadığımız olayları, bu bayram yaşar mıyız, yaşamaz mıyız diye kendi kendime sorup, cevabını kendim veriyordum ki ortalık yine kan gölüne döndü Ramazan Bayramında. Benim milletimin aklını başına bir türlü devşiremeyen vatandaşları bayram süresince yurdun her tarafında onlarca ocağa ateş düşürdüler yine.





Trafik kazaları bir ülkenin kaderi olamaz; olmamalı. Bu toplumsal sorun yıllardır ülkemizin tepesinde Demoklesin Kılıcı gibi sallanıp duruyor ve geçici çözümler üretilse bile, nihai bir çözüme kavuşturulamıyor. Ülkemin birçok yeri çift yol olmasına rağmen bir şoför nasıl kaza yapar bunu da bir türlü benim aklım ve mantığım kabul etmiyor. Her sene kaybedilen binlerce can ve milyonlar ile ifade edilen ekonomik kayıplar...





Senin ülkenin yolları, çoğu yerde her ne kadar çift gidiş gelişli yol olsa bile belli bir hızın üstünde ki kullanımları kaldırmıyor, çünkü araba yoğunluğu çok fazla. Devletin sana yüz kilometre ile git diyorsa neden hâlâ Allah ne verdiyse deyip, bize bir şey olmaz biz şerbetliyiz deyip, yüz yetmiş, yüz seksen, hatta iki yüz kilometre sürat ile gidiyorsun ve masum insanların canlarını tehlikeye atıyorsun. Arkadaşım kullandığın aleti uçak ile karıştırma sakın. Sonunda da ya canından oluyorsun ya da kendinde dahil bir çok insanın sakat kalmasına sebep oluyorsun...





Yaşananlar üç aşağı beş yukarı her bayram birbirinin benzeri. Dün ki gazetelerden birindeydi ehliyetsiz olarak araba kullanan on yedi yaşında bir çocuk kazaya sebebiyet vermiş ve üç beş kişiyi de yaralamış. Burada yapılacak tek hareket bu çocuğun babasına ya da velisi her kimse ona en ağır cezayı vermek olmalıdır. Hayır, bir de ne garibime gidiyor, şakır şakır hatayı yapıyorlar ondan sonrada suçu o yüce meleğe Azrail Aleyhisselama atıyorlar. Gazetelerde çanak tutuyor buna ''Azrail Yollardaydı'' diye başlıklar atarak. Şoför arkadaşım sen kurallara uymazsan, insan gibi araba kullanmazsan Azrail ne yapsın bre cahil. İsra/13 de de Rabbimiz ''Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık.'' demiyor mu?





Bayram öncesi basın yayın organlarında bangır bangır aman dikkat diye yayınlar yapıldı, ama netice yine aynı. Kurallara uymamak had safhada, tabi dikkatsizlik bir de ondan sonra geride gözü yaşlı eşler ve akrabalar. Bu trafik kazalarının bu kadar fazla olması ve bir türlü önünün alınamaması için ancak şunu söyleyebilirim ''İnsanlar bu kadar aptal olamaz.'' Kurallara uymamak kadar büyük bir aptallık var mı? Bunun başka bir açıklaması yok. Hadi arkadaşlar birazcık dikkat hem sizin hem de diğer insanların hayatta kalmasına ve yüreklere ateş düşmesine engel olacaktır. Kazasız belasız günler ile birlikte en derin sevgi ve saygılar hepinize...

( Başka Bir Açıklaması Olamaz Yaşananların başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.