1 Biraz Hiciv Biraz Ukalaca Öğüt ...


güya adın İlkbahar
utanmıyorsun da
bana gelince birden
yaşatıyorsun  son bahar !!

**** Adama bak ya tutturmuş bağlama eşlliğin de öyle iştahlı söylüyor ki : " Güzeli severler bağ arasında " diye...Allah Allah !! Sapıttı bu millet iyiden iyi ye !!! Ya şart mı bağ bahçe...? Yok mu başka çare !!!!
**** " Avuçlarımda hala sıcaklığın var !!! ".. Garibim benim.. Ateşi yükseldi, başladı sayıklamaya yine.Koyun alnına ıslak bezi !!!
**** Adam hırsız mı hırsız !!! Hiç bir şey bulamazsa günahları çalar, arsız !!!!
**** Dünyanın sahası alabildiğine geniş .. Adamın sahiplendiği tamı tamına bir dar dam !!!Ne dert var ,ne gam !!! Ne derse desin elalem !!!
**** " sil baştan başlamalı; hayatı sıfırlamak gerek bazen !!!"... Yine boşa takmışsın bestekar !! Şu kalanı adam gibi yaşasam yeter de artar !!!
**** - Hoş geldin !!!
         -  Hoş bulduk !!!
Yalan vallahi.. Yalakalık karşılıklı !!! Ne hoş gelen var , ne de hoş bulan !! Öyle olsa az sonrası ortalık neden oldu toz duman !!!
**** Çalarken ateş dansında tamtamlar...Çaktırmadan Aşkı çaldılar !!!
**** Tarlalarda ki korkuluklar gibidir bazıları...Gören kaçar; apar topar !!!
**** Yalanladı mutluluk hüzünleri..Koluna takıp özlemleri; gezip durur gündüzleri !!!
**** Ne güzel bazı soyadları !! Örneğin : SIRIMSI !!! Gizli değil, açık değil !! Uğraş dur çözmek için gizemleri ...Sır küpüne dalmış ,çıkmış gibi..Ama tanıyınca ; zail oluyor hepsi !!!
**** Tramvay' da boş koltuğa oturdum.. Bir baktım yanımdaki Bevliye Doktor'um.Korktum utandım da ..O an muayenesi aklıma gelmişti !! Ne olur ne olmaz diye hemen uzaklaştım oradan !!!!
**** Tramvay' da şu yaşlılar vs. için ayrılan koltuklar var ya; baktım genç birisi oturuyor.. Yaklaştım ikaz ettim, kalkması için .. Delikanlı yüzüme baktı ve " Ya amca benim bu gün ruhum çok yaşlı.. Siz benden çok gençsiniz !! " dedi ve kalkmadı !!!
**** Ve pes etti adam..Kör topal; karar verdi bir mağaraya kapanmaya ...Unuttu geçmişini...Artık buldukları ile başladı yaşamaya !!!
**** Şu hasretlik ne musibet şey...Uzadıkça uzuyor çektikçe !! Vazgeçip bıraksan gelip geriye can yakıyor şiddetlice...Ne olacak don lastiği sanki; mübarek şey işte !!!!
**** Ne güzel baktı kadın.. Adamın gözlerine aktı...Kaybetti kendini şaşkın; yaşamayı bıraktı !!!
**** Kestim attım bam telimi.. Çalın oynayın şimdi !!! Kim takar sizi !!!
**** Çığlıklarım da ; çıldırıyorum akşam üstleri !!!
**** Nereye koydum ki gözyaşlarımı ? Bulsam ; öyle bir ağlayacağım ki yağmur gibi !!!




**** İnsan geçmişteki ağı ile ; çekilir şimdilere !!!
**** Aramakla azalır ömürler !!!
**** Dikkat çekmek ve arkadaş olmak için türlü şaklabanlıklar yapanlardan sakınınız !!!
**** Çocuklarınızın eğitimlerini taşeronlara bırakmayınız !!
**** Kötülük tohumlarını ekmeyi marifet sayan veya müptelası olanlar; er geç silolarını bedbaht ve pişmanlık ürünüyle doldururlar !!!
**** Kişiliğinde cesaret,delikanlılık olmayanlar ; bunu alkol şişesinde bulduklarını var saysalar da , ayıldıklarında yüzü gözü şiş,yara bere,kan revan içinde; asıl kendilerini bulurlar şişeler de !!
**** Kötü alışkanlıklar; az sevişmiş bir fahişe gibi sizi tahrikle bataklık ve felaket yatağına atar !!!!
**** Yaptığınız her kötülük size bela ve müsibet olarak döner !!!
**** Tembel,asalak, ahlaksız ve iyilikten yoksun olanlar; hayatınızı uçuruma götürürler !!!
*** Başarıların hafife alınması ve alay edilmesinde; kıskançlık ve hasetlik baş rolu oynar !!!
****- Çokta büyük olmayan hata ve kusurları büyütürseniz yalnız kalırsınız !!!
**** Olgunlaşmış fikirlerinizi tatbik edebileceğiniz kalan zamanınız daima azdır !!!
**** Zamanı kullanmakta aceleci ve çalışkan olunuz !

Bakmayın öyle yan yan
yakarım canınızı
bekleyip bir kuytuda
kırarım kafanızı gözünüzü
akıllı olun dinleyin sözümü
daha olmadı 
kırarım evinizin camını
yakarım canınızı
alırım elinizden malınızı
attırmayın kafamın tasını
sonra tutarsınız yasınızı
yanınıza koymam
hiç bir saygısızlığınızı
Ben bu alemlerin dayısı !!!!

adam aksak
kafadan kontak
dokunsan patlayacak!!!
Bırakın
yaşasın  çatlak,çatlak !!!


( Biraz Hiciv Biraz Ukalaca Öğüt ... başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 30.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.